خرید تضمینی شیر خام متوقف نگردیده

خرید تضمینی شیر خام متوقف نگردیده
حسین صفایی مدیرعامل سازمان تعاون روستایی امروز در حاشیه نشست خبری که در خصوص مباحث مطرح شده در مورد امحای سیب‌زمینی توسط تعاون روستایی استان فارس برگزار شد، از افزایش خرید تضمینی شیر خام در صورت زیان دامداران خبر داد و گفت: خرید تضمینی شیر خام از دامدارن متوقف نگردیده اما به دلیل وجود مسائلی حجم آن کاهش یافته است و در صورت نیاز جهت حمایت از دامداران میزان آن مجددا افزایش خواهد یافت.
وی افزود: از آذر سال 93 با دستور دولت خرید تضمینی شیر خام توسط این سازمان آغاز و تا اکنون بیش از 230 هزار تن خرید شیر از دامداران انجام شده است.
وی با اشاره به دلایل کاهش میزان خرید تضمینی شیر در روزهای اخیر بیان داشت: : افزایش سرانه مصرف در اثر سرد شدن هوا، توزیع شیر در مدارس و اتمام ردیف اعتباری برای خرید شیرخام از دلایل مؤثر در کاهش سطح خرید تضمینی شیرخام بوده است.
صفایی بیان داشت: براساس بررسی‌های موسسه پژوهش‌های وزارت کشاورزی، پس از زمان اجرای خرید تضمینی شیر تاکنون بابت هر کیلوگرم خرید شیر خام، دامداران 77 تومان سود کرده‌اند و این نشان‌دهنده تاثیر‌گذاری اجرای این طرح بر صنعت گاو شیری کشور است.
مدیرعامل سازمان تعاون روستایی تاکید کرد: در صورتی که دامداران بر اثر کاهش خرید تضمینی شیرخام دچار ضرر شوند خرید تضمینی افزایش خواهد داشت تا از زیان دامداران جلوگیری گردد.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com