خرید 30 هزار تن مرغ مازاد

خرید 30 هزار تن مرغ مازاد
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت از آغاز خرید توافقی مرغ مازاد بر نیاز بازار از مرغداران خبر داد. هر کیلوگرم مرغ 4800 تومان خواهد بود.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت از آغاز خرید توافقی مرغ مازاد بر نیاز بازار از مرغداران خبر داد و گفت: قیمت هر کیلوگرم مرغ 4800 تومان خواهد بود.
حسن رادمرد از آغاز خرید توافقی مرغ مازاد بر نیاز بازار از مرغداران خبر داد و گفت: وزارت صنعت، معدن و تجارت به منظور حمایت از تولید داخلی و زمینه سازی برای جوجه ریزی مورد نیاز ماه های آینده، خرید توافقی مرغ مازاد مرغداران را در دستور کار قرار داده است.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: براساس آنالیز قیمتی که با توافق مرغداران صورت گرفته، قیمت خرید توافقی هر کیلوگرم مرغ 4800 تومان تعیین شده است، ضمن اینکه مرغ مازاد خریداری شده نیز با هماهنگی شرکت پشتیبانی امور دام، برای ایام پرتقاضا ذخیره سازی خواهد شد.
وی تصریح کرد: این ذخایر گردشی بوده و در ایام پرتقاضا از سوی دولت توزیع خواهد شد، این در شرایطی است که براساس پیش بینی ها به نظر می رسد بتوان 30 هزار تن مرغ مازاد مرغداران را در این مقطع، خریداری کرد.
رادمرد با بیان اینکه ذخیره کالاهای استراتژیک هم اکنون در شرایط مطلوبی قرار داشته و طبق روال ادامه دارد، درباره آخرین وضعیت بازار نیز گفت: هم اکنون اصناف همکاری خوبی با دولت دارند و تقریباً افزایش قیمت غیرقانونی نداریم.
او ادامه داد: قیمت های کنونی را اصناف با هماهنگی اتحادیه ها و سازمان حمایت تعیین کرده اند بنابراین مشکلی در این زمینه وجود ندارد.
معاون بازرگانی داخلی وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین درباره آخرین وضعیت قیمت مرغ در بازار گفت: زمانی که قیمت مرغ 3هزار تومان بود در واقع مرغدار به طور کامل ضرر می کرد و چند هزار مرغداری به همین دلیل تعطیل شده بودند. ولی هم اکنون وضعیت به حالت تعادل رسیده است.
حسن رادمرد با بیان این که این روزها شایعاتی درباره کمبود تخم مرغ در بازار مطرح شده است، گفت: به اندازه کافی تخم مرغ در کشور تولید می شود و ذخایر آن نیز وجود دارد.
وی همچنین درباره علت افزایش قیمت تخم مرغ در بازار گفت: به طور طبیعی همزمان با فرا رسیدن فصل سرما تقاضا برای تخم مرغ افزایش می یابد اما برعکس آن در فصل گرما تقاضا برای تخم مرغ کم می شود بنابراین با افزایش تقاضا قیمت تخم مرغ کمی افزایش پیدا می کند.
معاون بازرگانی داخلی وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: هم اکنون بر بازار تولید و عرضه تخم مرغ به اندازه کافی اشراف وجود دارد و نگرانی در این زمینه وجود ندارد.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com