خروج مرغ به مقصد سایر استان‎ها آزاد شد

خروج مرغ به مقصد سایر استان‎ها آزاد شد
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: از ورود مرغ زنده یا کشتار شده به داخل خراسان رضوی ممانعت به عمل خواهد آمد زیرا ما در زمینه تولید مرغ در استان با مشکل و کمبودی مواجه نیستیم.
حسین صفرپور در نشست خبری که در محل سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی برگزار شد، گفت: سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی وظیفه دارد به گونه ای سیاست گذاری نماید که قیمت مرغ در حدی باشد که برای تولید کننده صرفه داشته و اجحافی به مصرف کننده نشود.
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: در سالهای قبل از لحاظ صنعت مرغ، وابسته بودیم اما در یکی دو سال اخیر تولید داخل افزایش پیدا کرده و با حمایت از تولیدکنندگان در صنعت مرغ به خودکفایی رسیدیم به طوری که می توانیم حتی صادرات داشته باشیم.
وی گفت: اخیرا چون تولید مرغ در استان زیاد شده است و عرضه آن افزایش پیدا کرده، افت قیمت را برای تولیدکنندگان به دنبال داشته است.
صفرپور ادامه داد: طبق برنامه ریزی ها و تصمیمات اتخاذ شده به منظور رفع این مشکل، تصمیم بر این شد تا خروج مرغ زنده از خراسان رضوی به مقصد سیستان و بلوچستان آزاد شود.
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی بیان کرد: در همین راستا حتی خروج مرغ پایان دوره تخم گذاری، مرغ های مادر در قالب کشتار شده و زنده از استان به سایر استان های کشور نیز آزاد خواهد بود.
صفرپور تاکید کرد: با توجه به این مسئله، از ورود مرغ زنده و یا کشتار شده به داخل خراسان رضوی ممانعت به عمل آمده زیرا ما در زمینه تولید مرغ در استان با مشکل و کمبودی مواجه نیستیم.
وی از برگزاری جلسات متعدد با انجمن مرغداران تولید کنندگان مرغ خبرداد و افزود: بر اساس تصمیمات اتخاذ شده در این جلسات، تصمیم گرفته شد تا قیمت مرغ زنده توسط انجمن مرغداران اعلام و طی یک فرمول قیمت مرغ زنده توسط معاونت بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خراسان مشخص شود.
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی در پایان گفت: شرکت پشتیبانی امور دام نیز اقدام به خرید مرغ از سطح استان خواهد کرد که مرغداران می توانند با مراجعه به شرکت پشتیبانی و عقد قرارداد، مرغ خودشان را با قیمت های مصوب تحویل این شرکت دهند.

 
نظرات شما
  •  

    اهوازی گفت : ۹۳/۰۸/۲۸

    هفتاد درصد مرغ اهواز بدلیل عدم نظارت و قرنطینه و باز بودن مرز استان خوزستان از ایلام با قیمت پایین تر وارد اهواز میشود ، که موجب انتقال بیماری از مناطق سردسیر به گرمسیر شده و جالب است که دمای۵۷ درجه نتوانسته بیماری نیوکاسل را مهار کند.

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com