خراسان رضوی، سومین استان تولید کننده تخم‌مرغ در کشور

خراسان رضوی، سومین استان تولید کننده تخم‌مرغ در کشور
رییس اتحادیه مرغداران تخم گذار خراسان رضوی گفت: استان خراسان رضوی سومین تولید کننده تخم مرغ در کشور است و بالغ بر 10 میلیون مرغ تخم گذار و تولید با ظرفیت 110 هزار تن در هر سال دارد.
محمد منتظمی اظهار کرد: انتظار می‌رود زمان برگزاری نمایشگاه دام و طیور در مشهد به جای  3 روز به یک هفته افزایش یابد، بازه زمانی مناسب برای برگزاری نمایشگاه دام و طیور هر سال یک بار است.
منتظمی در پاسخ به اینکه آیا قیمت تخم‌مرغ افزایش پیدا می‌کند، تصریح کرد: افزایش قیمت تخم‌مرغ قطعی نبوده است، در حال حاضر نهادهای دامی وابستگی مطلق به منابع خارجی دارند. اما اگر مراودات به گونه‌ای باشد که مواد اولیه خوب و با قیمت مناسب در اختیار ما قرار بگیرد احتمال افزایش قیمت کم‌تر است.
وی تاکید کرد: افزایش و یا عدم تغییر در قیمت تخم مرغ بستگی به سیاست مبادلات تجاری در ایران وکشورهای صادرکننده نهادهای دامی دارد.
منتظمی خاطرنشان کرد: استان خراسان رضوی سومین تولیدکننده تخم مرغ در کشور است، در این استان بالغ بر 10میلیون مرغ تخم گذار وجود دارد و سالانه 110 هزار تن تولید تخم مرغ در استان صورت می‌گیرد.
وی با بیان اینکه تاکنون برای 2400 نفر از طریق واحدهای مرغ تخم گذار اشتغال‌زایی ایجاد شده است، افزود: در حال حاضر 240 بهره‌بردار در حوزه مرغ تخم‌گذار در استان فعالیت می‌کنند و در هر واحد 10 تا 20 هزار مرغ تخم‌گذار  وجود دارد که در هر واحد 10 کارگر مشغول به کار هستند.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com