خراسان رضوی ظرفیت افزایش تولید تخم مرغ را دارد

خراسان رضوی ظرفیت افزایش تولید تخم مرغ را دارد
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: ظرفیت افزایش تولید تخم مرغ در این استان برای تامین بخشی از نیاز کشور وجود دارد.
جعفر حاجی مجتهد افزود: سال گذشته با شیوع بیماری آنفلوآنزای مرغی و معدوم سازی بسیاری از مرغ های تخم گذار در برخی نقاط کشور، استان خراسان رضوی با افزایش 16 درصدی تولید تخم مرغ در تامین نیاز کشور به این ماده غذایی سهم خوبی ایفا کرد.
وی با بیان اینکه امسال نیز آمادگی افزایش تولید تخم مرغ در این استان وجود دارد، اظهار کرد: ظرفیت کنترلی تولید تخم مرغ در خراسان رضوی 94 هزار تن در سال است که پارسال با توجه به نیاز کشور این میزان به بیش از 120 هزار تن افزایش یافت.
وی گفت: با وجود ظرفیت زیاد تولید تخم مرغ در این استان، به منظور تنظیم بازار و جلوگیری از ضرر و زیان تولید کنندگان در این بخش، تولید تخم مرغ کنترل می شود.
حاجی مجتهد افزود: هم اکنون تولید 94 هزار تن تخم مرغ در سال جاری با هدف تامین نیاز داخلی استان و صادرات آن در نظر گرفته شده که تا 130 هزار تن قابل افزایش است.
وی اظهار کرد: مصرف تخم مرغ در این استان 60 تا 65 هزار تن در سال است و حدود 30 هزار تن مازاد تولید آن به کشورهای دیگر صادر می شود.
استان خراسان رضوی دارای 270 واحد مرغ تخم گذار با ظرفیت بیش از 9 میلیون قطعه در هر دوره است.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com