خراسان رضوی 16 کشتارگاه صنعتی طیور دارد

خراسان رضوی 16 کشتارگاه صنعتی طیور دارد
دبیر انجمن کشتارگاههای صنعتی طیور خراسان رضوی گفت: این استان دارای 16 کشتارگاه صنعتی طیور است که از این تعداد 14 کشتارگاه فعال است
روح الله محمدپور خبرنگار ایرنا افزود: سه هزار نفر به صورت مستقیم و هفت هزار نفر به شکل غیرمستقیم در این واحدها اشتغال دارند.
وی ادامه داد: یکی از مشکلات این کشتارگاهها مشکلات بیمه ای است و کارگران مدعی هستند خدماتی که در قبال پرداخت حق بیمه از تامین اجتماعی می گیرند بسیار اندک است.
دبیر انجمن کشتارگاههای صنعتی طیور خراسان رضوی گفت: تقاضای ما این است که حق بیمه صنایع تبدیلی بخش کشاورزی مشابه بخش کشاورزی به میزان 10 درصد به جای 30 درصد منظور شود چون کارگران ابن بخش در بدترین شرایط کار کرده و کمترین حقوق را دریافت می کنند.
وی افزود: از سوی دیگر اگر کارفرما 2 یا سه ماه نتواند حق بیمه خود را بپردازد بیمه کارگر هم قطع می شود و دفترچه بیمه وی از اعتبار ساقط می گردد.
محمدپور ادامه داد: تقاضای دیگر ما این است که موارد بازرسی از کشتارگاههای صنعتی طیور تعدیل شود و تلاش بر خطاجویی نباشد و نگاه مساعدتی تقویت شود.
دبیر انجمن کشتارگاههای صنعتی طیور خراسان رضوی گفت: بازرسان تامین اجتماعی در کشتارگاه ها مستقر شده و موارد را به طور موشکافانه بررسی می کنند تا خطاها را پیدا کنند و این درحالی است که بسیاری از مسائلی که آنها به عنوان خطا از کارگران ذکر می کنند صحیح نیست و در واقع کارگران که برخی از آنها سواد خواندن و نوشتن هم ندارند، قادر به متقاعد کردن بازرسان تامین اجتماعی نیستند.
هم اکنون هزار و 263 واحد مجاز تولید مرغ گوشتی با ظرفیت جوجه ریزی 90 میلیون قطعه در خراسان رضوی وجود دارد و این استان هم اکنون از نظر تولید گوشت مرغ رتبه سوم کشور را دارد
 
کلمات کلیدی کشتارگاه صنعتی طیور
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com