خاموشی چراغ نیمی از مرغداری‌ها در کشور

خاموشی چراغ نیمی از مرغداری‌ها در کشور
عضو کمیسیون کشاورزی ،آب و منابع طبیعی مجلس با بیان اینکه قیمت هر کیلو مرغ برای مرغدار ۷۵۰۰ تومان کیلویی تمام می شود ،گفت: هزینه تولید مرغ در مقایسه با نرخ فروش برای مرغدار همخوانی ندارد.
شمس الله شریعت نژاد درباره وضعیت مرغداری‌های کشور،گفت: زمانی که  تولید هر کیلو مرغ تناسبی با نرخ فروش برای مرغدار ندارد، چگونه می توان انتظار داشت مرغداران ور شکست نشوند.
نماینده مردم  تنکابن،رامسر و عباس‌آباد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ۵۰ درصد مرغداری های کشور تعطیل هستند،گفت: ثبات بازار عرضه و تقاضا مرغ  نیازمند جذب بازارهای خارجی تراز اول است تابتوان طبق سلیقه مشتریان خارجی با تداوم تولید سفارش های اخذ شده  را بدون تعلل  و فرصت سوزی  در ریل صادرات  قرار داد.
وی ادامه داد: برای بهبود شرایط  اقتصادی مرغداری های کشور باید مرغداری ها که در حجم بالا مرغ را تولید می‌کنند و یا  مرغداری های که به طریق زنجیره ای در  چرخه  تولید در این عرصه فعال هستند رابا مشوق های صادراتی  تشویق کنیم  که  تولیدات مرغی را  با معیارهای اصولی بین المللی بسته بندی و صادر کنند.

شریعت نژاد افزود: حمایت از صنعت  مرغداری ، دامداری و  محصولات پروتئینی باید به سبک فراگیر باشد تا بتوان  با ایجاد تنوع تولید،عرضه و تقاضا  محصولات پروتینی را طبق سلایق مختلف ذائقه ای ترسیم کرد.

وی ادامه داد: نگاه تک بعدی به مصرف گوشت قرمز عاملی برای گرانی این محصول استراتژیک برای سفره غذایی شهروندان تلقی می شود.
شریعت نژاد افزود:ظرفیت تولید مرغ در کشور به حدی است که ما می توانیم نه تنها نیازهای داخلی کشور و بلکه نیازهای کشور های منطقه را نیز   طبق محورهای اصولی  و بر حسب تراز های تجاری بدست بگیرم.
وی با بیان اینکه قیمت هر کیلو مرغ برای مرغدار ۷۵۰۰ تومان کیلویی تمام می شود ،گفت: هزینه تولید مرغ با نرخ فروش  برای  مرغدار همخوانی ندارد.
شریعت نژاد با  بیان اینکه گرانی  گوشت قرمز  نتیجه نگاه تک بعدی به مصرف پروتیین است، تصریح کرد: تنها 50 درصد ظرفیت مرغداری های کشور فعال است.
عضو کمیسیون کشاورزی ،آب و منابع طبیعی مجلس ،یادآورشد:برای کاهش نرخ گوشت با ید به نوعی صنعت مرغداری تقویت شود تا در این راستا بتوان  با انبوه تولید مرغ، کاهش تقاضا در بازار گوشت را رقم زد.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com