حواله خرید علوفه دامداری ها به جهاد کشاورزی استان ها ارسال شد

حواله خرید علوفه دامداری ها به جهاد کشاورزی استان ها ارسال شد
سعید سلطانی سروستانی گفت: در حال حاضر حواله خرید علوفه برای تمامی دامداری های کشور با وجود داشتن یک دام به بالا صادر شده است.
چندی پیش طی مصوبه ستاد هدفمندی یارانه هامبلغ 250 میلیارد تومان تحت عنوان وجوه اداره شده از تسهیلات حمایتی دولت، به خرید علوفه دامی اختصاص یافت که از مجموع این مبلغ 100 میلیارد تومان به حساب صندوق حمایت از توسعه دامپروری کشور واریز شده است.
مقرر شده بود طی هفته گذشته مبلغ 150 میلیارد تومان باقیمانده نیز به صندوق حمایت از توسعه دامپروری کشور واریز شود که تاکنون این مبلغ پرداخت نشده است.
وی اظهارداشت: اکنون با دریافت مبلغ 100 میلیارد تومان در مرحله اول 110 هزار تن علوفه از خارج کشور خریداری و وارد شده است که پیش بینی می شود بتوان این میزان را به 250 هزارتن افزایش داد.
وی با اشاره به اینکه قیمت هر کیلو جو در بازار 500 تومان است، افزود: در این مرحله علوفه مورد نیاز به صورت پیش خرید نقدی طی مدت زمان کوتاه (دو ماهه) با مابه التفاوت 50 تومان در هر کیلو خریداری و به قیمت حدود 445 تومان به دامداری ها عرضه می شود.
مدیرعامل اتحادیه مرکزی دامداران ایران تصریح کرد: با صدور حواله خرید علوفه و تعیین سهمیه دامداران، این محصول در انبارها انباشت نخواهد شد، بلکه هر کشاورز با در دست داشتن حواله مذکور، علوفه مورد نیاز دام خود را به صورت مستقیم از سازمان جهاد کشاورزی استان و شهرستان دریافت می کند.
سلطانی با بیان اینکه خرید و توزیع علوفه به دامداران باعث کاهش نوسان قیمت این محصول در بازار می شود، گفت: از ابتدای مهرماه سال جاری علوفه خریداری شده به دامداران کشور عرضه می شود.
وی باتاکید براینکه این حواله در قالب سبد حمایتی دولت به تمامی دامدارن کشور تعلق می گیرد، افزود: در صورت واریز مبلغ 150 میلیارد تومان باقیمانده به حساب صندوق حمایت از دامپروری های کشور پیش بینی می شود امسال حدود 600 هزارتن علوفه به صورت گردشی در پنج دور تامین و به دامداران عرضه شود.
وی افزود:اکنون سالانه حدود 3 میلیون تن علوفه همچون جو به مصرف دامداری های کشور می رسد که بیش از یک میلیون تن آن در داخل کشور تولید و مابقی از سایر کشورها خریداری و وارد می شود.
 
نظرات شما
  •  

    مهدی آبیار گفت : ۰۰/۰۸/۱۴

    خوراک دام سبوس

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com