حمل و نقل سریع به شیوع بیماری‌ها سرعت می‌دهد

حمل و نقل سریع به شیوع بیماری‌ها سرعت می‌دهد
عکاس: وحید نصیری
تصویر:یوسف داودی - عضو کمیسیون کشاورزی مجلس
عضو کمیسیون کشاورزی مجلس، گفت: بیماری طاعون دامی معمولا از طریق مرزها منتقل می‌شود اما متاسفانه به دلیل سرعت حمل و نقل این بیماری به‌سرعت انتقال پیدا می‌کند.
یوسف داودی، در خصوص احتمال شیوع طاعون دامی در یکی از نقاط کشور، گفت: طاعون جزء بیماری‌های بسیار خطرناک با عامل ویروسی است، اگر ویروس طاعون گاوی در گاو شیوع پیدا کند صد در صد گاوها و گاو میش‌ها مبتلا و حدود 90درصد دام‌ها تلف می‌شوند، ویروس طاعون در گوسفند نیز همانند طاعون در گاو عمل می‌کند و تلفات 90درصدی را به‌همراه دارد.
عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اگر ویروس طاعون گاوی در گوسفند شیوع پیدا کند واگیری 100درصدی دارد و تلفات آن حدود 5 درصد است، گفت: هر سه نوع طاعون خطرناک هستند و در صورت شیوع دو نوع اول طاعون، دامی در کشور باقی نمی‌ماند؛ نوع سوم طاعون نیز باعث اشاعه ویروس می‌شود و سریعا باید کنترل شود.
نماینده مردم سراب در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه اگر طاعون در نقطه‌ای از کشور دیده شود آن محل باید سریعا قرنطینه و حالت فوق‌العاده اعلام و آن محل کنترل شود، ادامه داد: در صورتی که طاعون گاوی و گوسفندی شایع شود دام‌های محل آلوده شده باید نابود و امحا شوند.
وی با تاکید بر اینکه در صورتی که بیماری طاعون دامی مشاهده شده باشد رعایت اصول قرنطینه مهم‌ترین راه کنترل آن است، عنوان کرد: هر چند سال یک بار شاهد طغیان طاعون دامی در کشور هستیم که هر ساله باید واکسیناسیون آن انجام شود، کشور ما جز مکان‌هایی است که خطر داعون دامی در آن وجود دارد.
این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اولین دانشکده‌های دامپزشکی در دنیا در کشور فرانسه به منظور مبارزه با طاعون دامی ایجاد شده است، تصریح کرد: بیماری طاعون دامی معمولا از طریق مرزها منتقل می‌شود اما متاسفانه به دلیل سرعت حمل و نقل این بیماری به‌سرعت انتقال پیدا می‌کند.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com