حمایت یارانه ای ازتولیدکنندگان شیر

حمایت یارانه ای ازتولیدکنندگان شیر
عضو کمیسیون کشاورزی،آب ومنابع طبیعی مجلس با پیشنهاد اینکه بخشی از بودجه طرح سلامت به مصرف شیر در جامعه اختصاص یابد، گفت: شیر به عنوان دارویی شفابخش، بهتر است از سوی وزارت بهداشت و درمان جزء زیر مجموعه طرح سلامت جامعه قرار گیرد.
غلامرضا نوری قزلجه با یادآوری اینکه  گران شدن مواد لبنی همیشه به ضرر تولید کنندگان بوده است،گفت: گران شدن مواد لبنی از جمله شیر همیشه به ضرر تولید کننده و مصرف کننده تمام شده است و زمانی هم که شیر با بهای 1440 مشخص شد،صنایع لبنی اقدام به گران کردن فرآورده های خود کردند ولی شیر را به نرخ ارایه شده ازدامداران وتولید کنندگان نخریدند.
نماینده مردم بستان آباد درمجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه شیر به عنوان یک غذای اصلی باید در سبد خانوار مردم قرار گیرد، افزود: این محصول لبنی که به عنوان داروی شفابخش برای همه مریضی ها تجویز می شود بهتر است ازسوی وزارت بهداشت و درمان جزء زیرمجموعه طرح سلامت جامعه قرار گرفته و همچون دارویی مورد حمایت یارانه ای بیشتر دولت قرار گیرد.
عضوکمیسیون کشاورزی،آب و منابع طبیعی مجلس تصریح کرد:هرچند باید مصرف بیشتر شیر را در جامعه نهادینه کنیم و همچنان باید به فکر تولید و حفظ منافع تولید کنندگان هم باشیم. اکنون چندسالی  است که واحدهای تولید کننده شیرخام واقعا نگران هستند وبرخی دام های خود را به کشتارگاه می فرستند و نمی توانند کارگاه های تولیدی خود را اداره کنند،چراکه حمایت‌های یارانه ای جدی از آن ها به عمل نمی آید.
این نماینده مردم درمجلس نهم گفت: درحال حاضر قیمت ها به جایی رسیده است که دهک های پایین جامعه نمی توانند شیر مصرف کنند و این گونه افراد هم باید مورد حمایت یارانه ای قرار گیرند تا با مصرف شیر ازسلامت بهتری برخوردار شوند.
وی با بیان اینکه امیدواریم با  شروع سال تحصیلی جدید بتوانیم دانش آموزان را از تغذیه رایگان شیر برخوردار کنیم، گفت: امیداورم دولت اهتمام جدی برای تغذیه شیر دانش آموزان داشته باشد تا نسل های بعدی ما که فردای ایران اسلامی را می سازند از سلامت بیشتر ذهنی و جسمی برخوردار باشند.
عضوکمیسیون کشاورزی،آب و منابع طبیعی مجلس  گفت: هرچند در بودجه امسال این موضوع جدی دیده نشد ولی امیدوارم در برنامه ششم مصرف شیر و لبنیات و چگونگی حمایت از تولید کننده و مصرف کننده نهادینه و تقویت شود.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com