حمایت ویژه از سرمایه‌گذاران صنعت دامپروری

حمایت ویژه از سرمایه‌گذاران صنعت دامپروری
رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان فهرج گفت: با توجه به خشکسالی اخیر باید حمایت ویژه‌ای از سرمایه‌گذاران صنعت دامپروری صورت گیرد.
مهدی بمان‌دشتی در فهرج ضمن گرامیداشت هفته جهاد کشاورزی تولید پایدار را ضامن سلامت و امنیت غذایی دانست و اظهار داشت: با توجه به خشکسالی اخیر و روی آوردن بسیاری از روستائیان به صنعت کشاورزی به ویژه دامپروری باید حمایت ویژه‌ای از سرمایه‌گذاران صنعت دامپروری صورت گیرد.
وی بیان داشت: دامپزشکی با انجام اقداماتی از جمله پیشگیری از بیماری‌های دامی همچون واکسیناسیون دام، سمپاشی دام‌ها و اماکن دامی، تست و شناسایی دام‌های بیمار و در صورت لزوم حذف آنها، جلوگیری از ورود دام بدون مجوز بهداشتی، نظارت بر مراکز عرضه فراورده‌های خام دامی و رستوران‌ها و آموزش به دامداران در ارتباط با بیماری‌های دامی در راستای بهبود وضعیت سلامتی و بهداشت دام و به تبع آن انسان تلاش می‌کند.
بمان‌دشتی تصریح کرد: قطعاً داشتن دام سالم ارتباط مستقیمی با داشتن منابع غذایی سالم در جامعه دارد که در این زمینه دامپزشکی یکی از ارکان اساسی ایفای نقش در این زمینه است.
وی عنوان کرد: دامپزشکی در خط مقدم مبارزه با بیماری‌های دامی قرار دارد و با آموزش‌های لازم به دامداران در خصوص بیماری‌های دامی و نحوه انتقال آنها بین دام‌ها و همچنین از دام به انسان، در راستای کاهش بیماری‌های مشترک بین انسان و دام تلاش می‌کند.
رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان فهرج گفت: هدف از انجام این خدمات داشتن تولیدات دامی سالم به میزانی است که نیازهای کشور را تأمین کند و به خودکفایی در این زمینه برسیم.
بمان‌دشتی خاطرنشان کرد: این شبکه با نظارت ‌مستمر بر مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی مانند مرغ، ماهی و گوشت قرمز، عرضه این فرآورده‌ها به صورت سالم به مصرف‌کنندگان را تحت کنترل دارد.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com