حمایت سازمان جهادکشاورزی از تولید مرغ بدون آنتی بیوتیک درآذربایجان شرقی

حمایت سازمان جهادکشاورزی از تولید مرغ بدون آنتی بیوتیک درآذربایجان شرقی
رئیس سازمان جهادکشاوری آذربایجان شرقی ازحمایت کامل این سازمان از تولید مرغ بدون آنتی بیوتیک درمرغداری های گوشتی استان خبر داد.
مسعود محمدیان در حاشیه بازدید از پرورش مرغ بدون مصرف آنتی بیوتیک شهرستان میانه با اشاره به اینکه تولید محصول سالم جزوسیاست های وزرارت جهادکشاورزی است، گفت: تولید مرغ بدون مصرف آنتی‌بیوتیک در استان گامی بزرگ در جهت ایجاد امنیت غذایی مردم جامعه بوده و در کنار آن، ارتقاء کیفیت بهداشتی محصولات تولیدی، زمینه‌ ای مناسب برای تولید محصولات سالم و ارگانیک درشمالغرب کشور و همچنین ارتقاء سطح تکنیکی و بهداشتی کشتارگاه ‌های طیور استانی از مهم‌ترین دستاوردهای اجرای طرح تولید این محصولات درآذربایجان شرقی خواهد بود.
وی در ادامه با تاکید بر ادامه روند تولید و توزیع مستمر مرغ بدون مصرف آنتی بیوتیک در همه نقاط استان افزود : بایستی برنامه ریزی نموده و شرایطی فراهم سازیم تا عرضه مرغ بدون آنتی بیوتیک در سطح مرغ فروشی ها و بازار مصرف قطع نگردد .
محمدیان با اشاره به اینکه استقبال کم نظیر مردم از مصرف گوشت مرغ بدون آنتی بیوتیک، رسالت و مسئولیت اداره کل دامپزشکی و معاونت بهبود تولیدات دامی سازمان را سنگین ساخته و ما را وا می دارد تا به سمت تولید محصول سالم و ارگانیک قدم برداریم گفت: بدیهی است استقبال مردم از این گونه تولیدات، انگیزه تولیدکنندگان و پرورش دهندگان مرغ گوشتی را افزایش می دهد.
تولید گوشت مرغ بدون آنتی بیوتیک بصورت انبوه درآذربایجان شرقی
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی گفت: گوشت مرغ بدون آنتی بیوتیک بصورت انبوه در واحدهای پرورشی استان تولید و از امروز روانه بازار مصرف در کلانشهر تبریز خواهد شد.
غفورعبدالهی معاون بهبود تولیدات دامی سازمان در بازدید از مرغداری گوشتی شرکت تعاونی 235 ترکمانچای به ظرفیت 96 هزار قطعه دربخش ترکمانچای شهرستان میانه درگفتگو باخبرنگاران گفت: برای اولین بار، در سال 1389 مقدار 75 تن گوشت مرغ بدن آنتی بیوتیک در استان تولید و عرضه گردید. این در حالی است واحد پرورشی فوق، موفق شده در یک دوره پرورشی حدود 200 تن مرغ بدون آنتی بیوتیک تولید و روانه بازار مصرف کنند.
وی با بیان اینکه این شرکت باجوجه ریزی به تعداد 94 هزار قطعه بعد از تأیید اداره کل دامپزشکی استان، نسبت به اجرای طرح تولید مرغ بدون مصرف آنتی بیوتیک اقدام نموده است افزود: باتوجه به منفی بودن نتایج آخرین آزمایشات بعمل آمده، این واحد موفق به تولید حدود 200 تن گوشت مرغ بدون مصرف آنتی بیوتیک شد که از امروز در کلانشهر تبریز با برند شرکت تعاونی 235 روانه بازار مصرف خواهد شد.
آغازعرضه 200 تن گوشت مرغ آماده طبخ در کلانشهرتبریزبا برند مرغ بدون آنتی بیوتیک
مدیرکل دامپزشکی آذربایجان شرقی از آغاز عرضه حدود200 تن گوشت مرغ آماده طبخ از امروز درکلانشهر تبریز، با برند مخصوص مرغ بدون آنتی بیوتیک خبرداد.
بهراد زندیه درحاشیه عرضه مرغ بدون مصرف آنتی بیوتیک در یکی از کشتارگاه های تبریز (آذر مرغ) در گفتگو با خبرنگاران، یکی از وظایف اداره کل دامپزشکی را کنترل کیفی خوراک دام و طیور و اطمینان بخشی به مصرف فرآورده های دامی حاصل از آن دانست وگفت: با انجام آزمایشها بر روی این نمونه ها و اطمینان ازسلامت آنها، مجوز توزیع و مصرف این محصولات توسط اداره کل دامپزشکی صادر می شود .
وی با اشاره به تولید انبوه گوشت مرغ بدون مصرف آنتی بیوتیک در استان افزود : این مرغ ها در طول دوره پرورش حاصل از تولید در مرغداری هایی است که به مدرن ترین تجهیزات مجهز است و با رعایت اصول ایمنی در این مرغداری ها ، تاحد امکان سعی شده است از ورود میکروب های بیماری زا به داخل مرغداری جلوگیری شود و با پرورش گله های سالم، نیاز به مصرف داروها منتفی شود و باید بگوییم دامپزشکان و بازرسان اداره کل دامپزشکی ، پس از اطمینان از اینکه در طول دوره پرورش این مرغ ها، هیچ گونه داروی آنتی بیوتیک مصرف نشده است، تحت شرایط خاص اجازه کشتار باعنوان گوشت مرغ بدون مصرف آنتی بیوتیک را صادر می کنند.
تولید 292 تن محصولات آبزیان در شهرستان اهر
مدیرجهادکشاورزی شهرستان اهر از تولید 292 تن محصولات شیلات و آبزیان در این شهرستان بیش از تعهد شهرستان در برنامه پنجم توسعه خبر داد.
آیت عبادپور در حاشیه جلسه کارگروه توسعه کشاورزی این شهرستان در گفتگو با خبرنگاران با بیان اینکه در سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی یک واحد پرورش ماهی 5 تنی در اهر افتتاح شد گفت: شهرستان اهر یکی از مناطق مستعد برای تولید و پرورش ماهی‌های قزل آلا است که سالانه بیش از 60 تن ماهی قزل‌آلادر این شهرستان در 9 واحد پرورش ماهی تولید می‌شود.
وی به پرورش ماهی در استخر و سدهای دو منظوره نیز اشاره کرد و افزود: در این شهرستان در شش سد و کانال بالغ بر 177 هزار قطعه ماهی رهاسازی شده است.
 
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com