حل مشکل گوشت تهران با فعال شدن واحدهای نیمه فعال پرواربندی

حل مشکل گوشت تهران با فعال شدن واحدهای نیمه فعال پرواربندی

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران گفت: طرحی در جهاد کشاورزی استان تهران تدوین شده که به موجب آن 1800 واحد نیمه فعال و غیرفعال پرواربندی وارد چرخه تولید خواهند شد.
به گزارش خبرنگار موج، سید محمد موسوی، رییس سازمان جهادکشاورزی استان تهران در نشستی خبری که در محل این سازمان برگزار شد با اعلام این مطلب اظهار داشت: با پشتیبانی فنی، تخصصی و تامین منابع توسط استانداری ها به خودکفایی در تولید گوشت قرمز دست خواهیم یافت.
رییس جهاد کشاورزی استان تهران تصریح کرد: با فعال شدن این واحدها، در ظرف زمانی 2 سال، میزان تولید در استان تا 70 درصد ارتقا می یابد.
وی از ایجاد 14 هزار هکتار باغات دیم در اراضی شیب دار استان تهران در برنامه پنجم خبرداد و گفت: ایجاد این باغات منجر به اشتغالزایی خواهد شد.
موسوی اظهار داشت: 8 اتاق فکر یا کارگروه تخصصی با حضور بیش از 57 کارشناس مرتبط در سازمان جهاد کشاورزی تهران تشکیل خواهد شد.
وی تصریح کرد: کارگروه دام به عنوان اولین کارگروه، هفته گذشته آغاز به کار کرد.
رییس جهاد کشاورزی تهران هدف از تشکیل اتاق های فکر را هم اندیشی و نقد و بررسی برنامه های این سازمان اعلام کرد.
افتتاح 141 طرح و پروژه در هفته جهاد کشاورزی
موسوی از افتتاح 141 طرح و پروژه در هفته جهاد کشاورزی خبرداد و گفت: 70 درصد پروژه ها مربوط به طرح های آب و خاک است.
وی افزود: 6 درصد طرح ها مرتبط با مسایل باغبانی، 4 درصد در زیر بخش دام، 5 درصد صنایع تبدیلی و تکمیلی و 15 درصد در ارتباط با سایر بخش هاست.
موسوی میزان اعتبار مورد نیاز برای اجرای این طرح ها را 443 میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: این اعتبارات از طریق تسیهلات بانکی، سرمایه گذاری بخش غیردولتی و سرمایه های تملک دارایی تامین شده است.
وی اجرای 141 پروژه در استان تهران را عاملی برای ایجاد اشتغال جدید برای 814 نفر دانست و افزود: این پروژه ها شغل 3 هزار نفر را تثبیت کرده است.
رییس جهاد کشاورزی استان تهران از افتتاح اداره جهاد کشاورزی ملارد و شهر قدس در هفته جهاد کشاورزی خبرداد.
وی تصریح کرد: در سال 88، 3 هزار هکتار سیستم آبیاری تحت فشار و 340 هکتار خطوط انتقال آب ایجاد شده است.
موسوی با اشاره به مرمت 58 رشته قنات گفت: 2 هزار و 440 هکتار از اراضی کشاورزی در سال گذشته تجهیز و نوسازی شده اند.
وی بر گسترش کنترل بیولوژیک در سطح مزارع تاکید کرد و افزود: کنترل بیولوژیک در 1 هزار و 876 هکتار از مزارع کشور انجام شده و مبارزه مکانیکی با آفات در سطح 86 هزار و 498 هکتار اجرا شده است.
رییس جهاد کشاورزی استان تهران این استان را دارای رتبه نخست در تولید 10 محصول کشاورزی دانست و اظهار داشت: تهران در تولید گوشت قرمز، شیرخام، جوجه یکروزه، تخم مرغ، گل شاخه بریده، گیلاس، نهال و قارچ خوراکی مقام اول کشوری را داراست.
وی تصریح کرد: در سال 88، 855 هزار تن شیر و 84 هزار و 400 تن گوشت قرمز در استان تهران تولید شده است.
رییس جهاد کشاورزی از صدور 574 مجوز برای تاسیس صنایع تبدیلی و تکمیلی خبرداد و گفت: صدور این مجوزها منجر به بهره برداری از 116 واحد صنایع تبدیلی شده است.
وی با اشاره به محدودیت منابع آب در استان تهران گفت: فقط 64 درصد از منابع آب موجود در تهران در اختیار بخش کشاورزی است.
موسوی ادامه داد: این رقم نسبت به میانگین ملی کمتر بوده و در صورت تصفیه فاضلاب های استان تهران، نیاز آبی بخش کشاورزی به خوبی مرتفع خواهد شد.
وی با تاکید بر افزایش بهره وری آب در بخش کشاورزی خاطر نشان ساخت: در برنامه پنجم راندمان آب از 43 درصد به 45 درصد افزایش خواهد یافت.
رییس جهاد کشاورزی استان تهران اظهار داشت: در راستای تولید محصول سالم، سالانه 10 درصد از مصرف کود شیمیایی و 15 درصد استفاده از آفت کش ها در استان کاهش خواهد یافت.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com