حساسیت سرمایه‌گذاری و قاچاق دام چالش‌ بخش دامپزشکی است

حساسیت سرمایه‌گذاری و قاچاق دام چالش‌ بخش دامپزشکی است
سید محسن دستور با بیان این مطلب گفت: اعتبارات تملکی کرمان در مقایسه با سایر استان‌ها و با توجه به وسعت و پراکندگی آن، رقم خیلی کمی است و در حد خدماتی که دامپزشکی ارایه می‌کند، نیست و باید توسط مسووللن استانی افزایش یابد.
وی گفت: مباحث مربوط به اشتغال‌زایی، امنیت سرمایه‌گذاری در حوزه دام، فعالیت‌های مربوط به حوزه دام در مجموعه بخش کشاورزی، فعالیت‌های دامپزشکی در مسایل مربوط به بهداشت عمومی در دستور کار مدیران دامپزشکی استانهاست.
دستور همچنین توجه به ذبح شرعی و حلال را از جمله اقدامات دامپزشکی برشمرد و افزود: در کنار مسایل بهداشتی اقدامات موثری از نظر شرعی در سازمان دامپزشکی انجام شده است.
وی همچنین یکی از چالش‌های دامپزشکی را قاچاق دام ذکر و تصریح کرد: کرمان از جمله استانهای درگیر با این مساله است اما خوشبختانه مسوولان استانی در مقابله با این چالش خوب فعالیت کردند.
رئیس سازمان دامپزشکی کشور، یکی از چالش‌ها را حساسیت سرمایه‌گذاری در بخش دام ذکر و افزود: هر ناهنجاری و بحرانی می‌تواند در مرحله اول مسایل مربوط به دام را تحت تاثیر خود قرار دهد، اعم از حوادث غیر مترقبه و خشکسالی که به عنوان یک چالش مطرح است.
وی با بیان اینکه خشکسالی در برخی از استان‌ها تبدیل به یک بحران ثابت شده است، اظهار کرد: این چالش‌ها نشان می‌دهد که چقدر باید در این بخش تلاش کرد تا بتوان در مقابل این ناهنجاریها سرمایه‌گذاری استان و امنیت آن را در بحث دام تامین کرد.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com