حذف کشتارگاه های سنتی از اولویت های سازمان دامپزشکی است

حذف کشتارگاه های سنتی از اولویت های سازمان دامپزشکی است
معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی گفت: حذف کشتارگاه های سنتی، تامین نیروی انسانی مورد نیاز و تجهیزات لازم در شبکه های دامپزشکی کشور از اولویت های این سازمان است.
ˈمحسن مشکاتˈ  در حاشیه نشست بررسی مسائل و مشکلات دامپزشکی شهرستان های سیرجان، بردسیر، بافت، رابر و ارزوئیه از برنامه ریزی برای کاهش کشتارگاه های سنتی دام خبر داد و گفت: در حال حاضر 334 کشتارگاه دام صنعتی و سنتی در سطح کشور وجود دارد که کمتر از نیمی از آنها هنوز سنتی هستند.
وی بیان کرد: این کشتارگاه ها بتدریج کم و در نهایت جمع می شود و کشتارگاه های صنعتی جایگزین آنها خواهد شد.
مشکلات، اضافه کرد: 218 کشتارگاه صنعتی طیور در کشور وجود دارد که سهم سیرجان از این تعداد، چهار کشتارگاه است و هم اکنون 84 کشتارگاه صنعتی طیور نیز در حال ساخت است.
وی همچنین گفت: این نشست به پیشنهاد نمایندگان شهرستان های سیرجان و بردسیر و بافت، رابر و ارزوئیه در مجلس شورای اسلامی برای بررسی مشکلات استان کرمان تشکیل شده است.
وی افزود: نیروی مورد نیاز و خودرو مناسب با توجه به گسترده بودن استان کرمان از جمله مشکلات این ادارات محسوب می شود که مقرر شد از طریق سازمان دامپزشکی کشور بررسی و برطرف شود.
مشکات، گفت: شش هزار نیرو در 750 واحد دامپزشکی کشور به همراه 14 هزار نیرو در چهار هزار و 500 واحد بخش خصوصی به ارایه خدمات دامپزشکی می پردازند و این سازمان به دو برابر این نیرو نیاز دارد که اولویت کاری ما تامین نیروی مورد نیاز بویژه در استان کرمان است.
معاون سازمان دامپزشکی کشور، افزود: خودرو مناسب در بخش دامپزشکی سراسر کشور ابزار کار خدمت است که در این زمینه با کمبود مواجه هستیم.
وی خدمات مربوط به کنترل بیماری های دام و نظارت بر کشتارگاه ها در استان کرمان را خوب توصیف کرد و گفت: مردم گوشت مورد نیاز خود را از کشتارگاه های صنعتی و فروشگاه های وابسته تهیه کنند زیرا امروز جابجایی دام ضمن خطرات بهداشتی، ناقل بیماری برای جمعیت دامی و جمعیت انسانی بوده و بهتر است به جای جابجایی دام گوشت زنده را حمل کنیم تا سلامت مردم تامین شود.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com