حذف چند نوع آنتی‌بیوتیک از نسخه دامپزشکان

حذف چند نوع آنتی‌بیوتیک از نسخه دامپزشکان
سید مصطفی عزیزیان،اظهار داشت: "طرح بررسی مقاومت میکروبی به آنتی بیوتیک‌ها" از یک سال گذشته در سازمان دامپزشکی کشور آغاز شده که هم اکنون نتایج این طرح در حال پردازش است.
مدیرکل دفتر دارو و درمان و آزمایشگاه‌های سازمان دامپزشکی کشور ارتقای بهداشت عمومی و کمک اقتصادی به تولید کنندگان را از مزایای این طرح عنوان کرد و گفت: در مواردی که مشخص باشد،میکروب‌ها نسبت به چه آنتی بیوتیک‌هایی مقاوم شده‌اند مسلما از مصرف این آنتی بیوتیک ها جلوگیری می‌شود و به این صورت هیچ گونه باقیمانده ای از این آنتی بیوتیک‌ها در فرآورده خام دامی باقی نخواهد ماند.
مدیر کل دفتر دارو و درمان و آزمایشگاه‌‌های سازمان دامپزشکی افزود: از طرف دیگر دامداران و مرغداران سرمایه خود را برای آنتی بیوتیک‌هایی که تاثیر خود را از دست داده‌اند، هدر نمی‌دهند.
وی با اشاره به اینکه آنتی بیوتیک‌ها تنها برای دوره زمانی یک تا دو ساله کنار گذاشته می‌شوند، افزود: بعد از آنکه حساسیت میکروبی در جمعیت میکروبی نسبت به آنتی بیوتیک مورد نظر بالا رفت، دوباره وارد بازار می‌شود.
عزیزیان خاطرنشان کرد: "طرح بررسی مقاومت میکروبی به آنتی بیوتیک" طرحی تحقیقاتی است که از یک سال گذشته در سراسر کشور آغاز شده و تا یک ماه آینده نتایج آن اعلام می‌شود. این طرح بیشتر در مزارع مرغ گوشتی و مرغ تخم‌گذار اجرا شده اما در مورد گاو و آبزیان نیز نمونه‌هایی آزمایش و پردازش شده است. در این طرح نزدیک به هشت هزار نمونه پردازش شده است.
گفتنی است؛ سالانه حدود دو هزار تن انواع آنتی بیوتیک که شامل 55 نوع است در کشور مصرف می‌شود.
 
نظرات شما
  •  

    غلامحسین زارعی گفت : ۹۱/۰۱/۲۰

    یکی از شرکتهای داروسازی در ازای خرید دارو از آن به داروخانه های دامپزشکی در حدود %45 جایزه میدهد!!! بقیه شرکتها نیز کم و بیش به این رویه روی آورده اند. که این امر موجبات تبلیغ غیر واقعی توسط برخی از دارخانه داران جهت مصرف بیشتر دارو را شده است! حال ببینید اگر واقعا داروی فلان شرکت معجزه میکرد آیا نیاز به جایزه دادن و گرفتن بود!!!

    پاسخ...
  •  

    یزدانی گفت : ۹۱/۰۱/۲۰

    در حال حاضر با وجود آنتی بیوتیکهای متنوع و انجام انتی بیوگرام به اندازه کافی در بخش درمان مشکل وجود دارد و به نظر نمی رسد با حذف چند انتی بیوتیک برای مدتی و بکارگیری مجدد آن اتفاق خاصی بیافتد
    مثلا در مورد داروهایی غیر مجاز فورازولیدون و کلرامفنیکل که چند سالی است از گردونه حذف گردیده ولی حساسیت میکروبها نسبت به آنها در انتی بیوگرام تغییری نکرده است
    به نظر میرسد اجباری کردن آنتی بیوگرام قبل از تجویز نتایج بهتری داشته باشد

    پاسخ...
  •  

    رضا گفت : ۹۱/۰۱/۲۱

    اقای یزدانی اگرانتی بوگرامها حداقل 80%قابل اعتماد باشند نیازی به اجباری کردن انتی بیو گرام نیست

    پاسخ...
  •  

    حیدری گفت : ۹۱/۰۱/۲۱

    مواد اولیه موجود نیست

    پاسخ...
  •  

    علی پوررضائیان گفت : ۹۱/۰۱/۲۴

    دوست عزیز آقای زارعی بهتر است این مورد رادر بین همکاران مطرح کنید که از این شرکت خریدنکنندچون من هم همین کار را میکنم

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com