حذف پلکانی یارانه حامل های انرژی در بخش کشاورزی

حذف پلکانی یارانه حامل های انرژی در بخش کشاورزی

وزیر جهاد کشاورزی گفت: برای حذف یارانه حامل های انرژی تصمیم نهایی اخذ نشده، اما تمهیداتی اندیشیده شده تا کشاورزان به یکباره با حذف حامل های انرژی مواجه نشوند.
به گزارش خبرنگار موج، دکتر صادق خلیلیان وزیر جهاد کشاورزی در مراسم رونمایی از دو رقم جدید گردو و بادام با اعلام این مطلب اظهار داشت: براساس تصمیمات دولت و در چهار چوب نظرات کارگروه هدفمندی یارانه ها که در اواخر سال گذشته به تصویب رسید، در طول برنامه پنجم حداقل 150 هزار دستگاه تراکتور تعویض خواهد شد.
وی گفت: حداقل 20 درصد از قیمت این تراکتورها از طریق کمک های دولتی تامین می شود.
خلیلیان با اشاره به برنامه های وزارت جهاد کشاورزی برای نوسازی کمباین ها و گسترش طرح خاک ورزی حفاظتی تصریح کرد: با کاهش دفعات ماشین آلات در زمین، مصرف سوخت کاهش یافته و در زمان اجرای طرح هدفمندی یارانه ها کشاورزان متضرر نخواهند شد.
وی در ارتباط با میزان اعتبارات تخصیصی به بخش کشاورزی حاصل از درآمدهای طرح هدفمندی یارانه ها اظهار داشت: 30 درصد از منابع کلی اجرای طرح هدفمندی به بخش های تولیدی اختصاص داده شده است.
وزیر جهاد کشاوزی گفت: بخشی از این درآمدها صرف طرح های ویژه وزارت جهاد کشاورزی که در کارگروه ویژه دولت به تصویب رسیده است، خواهد شد.
خلیلیان در رابطه با طرح های ویژه وزارت جهاد کشاورزی اظهار داشت: تعویض 150 هزار دستگاه تراکتور فرسوده، کمباین های فرسوده ، توسعه کشت حفاظتی در سطحی معادل 1 میلیون هکتار طی برنامه پنجم توسعه مهمترین طرح های پیشنهادی است.
وی افزود: به منظور ساماندهی مصرف انرژی در مرغداری ها و دامداری های سراسر کشور کمک های یارانه ای توسط دولت درنظر گرفته شده است.
وزیرجهاد کشاورزی افزود: با احیای واحدهای پرورشی دام و طیور حدود 30 درصد در مصرف انرژی صرفه جویی شده و پس از آزاد سازی قیمت حامل های انرژی کشاورزان متضرر نخواهند شد.
وی در ارتباط با انتقال وزارت جهاد کشاورزی از تهران اظهار داشت: گروه های کارشناسی برای انتقال این وزارتخانه و یا بخشی از قسمت های تخصصی در حال فعالیت بوده و هنوز مطالب نهایی اعلام نشده است.
خلیلیان در ارتباط با ارقام گردو و بادام رونمایی شده خاطر نشان ساخت: این ارقام دیر گل بوده و خسارات ناشی از سرمای زودرس را به حداقل می رساند.
وی گفت : این ارقام به دلیل ایجاد امنیت در تولید سود آوری اقتصادی و پایداری درآمد را برای کشاورزان تضمین کرده و نوعی بیمه طبیعی است.
وزیر جهاد کشاورزی در رابطه با تولید محصول با کیفیت در کشور اظهار داشت: وظیفه وزارت جهاد کشاورزی افزایش کمی و کیفی محصولات است.
وی افزود: در دولت دهم وزارت جهاد کشاورزی ضمن پیگیری افزایش میزان تولید به دنبال افزایش کیفیت محصول و تولید اقتصادی است.
خلیلیان ادامه داد: با این روند درآمد بیشتری عاید کشاورزان شده و پشتوانه ای برای صادرات غیرنفتی ایجاد می شود.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com