حذف دلالان واردات نهاده‌ها نیازمند عزم جدی دولت

حذف دلالان واردات نهاده‌ها نیازمند عزم جدی دولت
تصویر:نقدعلی عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس
نقدعلی عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس، گفت: انحصار در واردات نهاده‌های مورد نیاز کشور فشار بر دامداران و کشاورزان را افزایش داده است.
وی در خصوص تامین نهاده‌های مورد نیاز کشاورزان و دامداران، گفت: نهاده‌ها پایه دامداری و کشاورزی هستند و اصل وابستگی کشور به خارج در این زمینه خطایی استراتژیک است.
نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه وابستگی به واردات بذر، کود شیمیایی، نهاده‌های دامی، تخم ماهی قزل‌آلا با مسائل اقتصادی و امنیتی تضاد دارد، ادامه داد: باید در بلند مدت با اعمال سیاست‌گذاری صحیح و با همکاری شرکت‌های دانش بنیان در زمینه تامین بذر به خودکفایی دست پیدا کنیم.
این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه با ورود شرکت‌های دانش بنیان می‌توانیم به تولید انبوه کودهای شیمیایی مورد نیاز کشور دست پیدا کنیم، عنوان کرد: متاسفانه انحصار در واردات نهاده‌های مورد نیاز کشور فشار بر تولیدکنندگان و کشاورزان را افزایش داده است.
وی با بیان اینکه درحال حاضر واردات برخی از نهاده‌های مورد نیاز کشاورزان و دامداران در اختیار شخص یا اشخاصی خاص است، گفت: نهاده‎‌های دامی با ارز دولتی متاسفانه با چندین برابر قیمت اعلام شده به دست مصرف کنندگان می‌رسد و همین موضوع باعث شده تا قیمت مرغ به صورت ناگهانی افزایش چشمگیری داشته باشد.
عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در کمیسیون تخصصی باید واسطه‌های واردات و توزیع نهاده‌ها را حذف کنیم تا هر روز شاهد چالش در این زمینه نباشیم، ادامه داد: برای حذف دلالان واردات نهاده‌ها نیاز به عزم جدی دولت نیز داریم.
نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی، گفت: تا زمانی که پایه‌های بخش کشاورزی به قوت مطلوب نرسیده باشد حذف یارانه واردات نهاده‌های کشاورزی و دامداری خطای بزرگی است.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com