حذف ارز مرجع از نهاده‌های دامی و تغییر در قیمت لبنیات و مرغ

حذف ارز مرجع از نهاده‌های دامی و تغییر در قیمت لبنیات و مرغ
معاون برنامه‌ریزی استانداری تهران گفت: حذف ارز مرجع از نهاده‌های دامی وارداتی در قیمت مرغ و لبنیات تأثیر چندانی ندارد.
نعمت‌الله ترکی درباره اقدامات ستاد تنظیم بازار استان تهران در چند سال گذشته اظهار داشت: در تنظیم بازار استان تهران قیمت کالاهای استراتژیک مورد بررسی قرار می‌گیرد و هر هفته این جلسه با حضور دستگاه‌های اجرایی برای بررسی وضعیت بازار تشکیل می‌شود.
وی خاطر نشان کرد: ستاد تنظیم بازار استاد تهران درباره کالاهایی از جمله گوشت قرمز، روغن، قند، شکر، گوشت سفید و دیگر کالاهایی ضروری استان دغدغه دارد و  از سال 90 پیگیری، ساماندهی و تعیین نرخ قیمت‌گذاری در جلسات تنظیم بازار مطرح بوده است.
روزانه 450 تن گوشت قرمز در استان تهران مصرف می‌شود
معاون برنامه‌ریزی استانداری تهران در مورد وضعیت گوشت قرمز در استان تهران خاطر نشان کرد: مصرف گوشت قرمز استان تهران حدود 450 تن در روز است، با توجه به اینکه با واردات گوشت قرمز از استان‌های همجوار به استان تهران به سرانجام خاصی نمی‌رسیدیم بنابراین تصمیم گرفته شد در بحث تولید داخلی گوشت قرمز جلساتی برگزار شود و از اوایل سال 1391 تولید گوشت قرمز در استان تهران آغاز شد.
860 واحد دامداری غیر فعال بوده است
ترکی افزود: حدود 860 واحد دامداری که تا کنون غیرفعال بودند مورد بررسی قرار گرفت و بر اساس توافقات صورت گرفته و ارائه تسهیلات به این دامداری‌ها تولید دام در این واحد‌ها آغاز شد.
ترکی یادآور شد: در 6 ماهه دوم سال 91 حدود 63 هزار دام به صورت پروار در حال تولید است و این دام‌ها در استان تهران کشتار می‌شود و بخشی از گوشت قرمز استان را تأمین می‌کند.
وی افزود: تا اوایل سال 91 روزانه 150 تن گوشت قرمز از محل واردات خارجی وارد استان‌ها وارد استان تهران می‌شد که با فعال کردن دامداری‌ها از ابتدای سال 92 هیچگونه گوشت قرمزی از کشورهای خارجی به تهران وارد نشده است.
مصرف 850 تن گوشت مرغ در استان تهران
ترکی درباره تأمین گوشت مرغ استان تهران اظهار داشت: حدود 850 تن روزانه مصرف گوشت مرغ در استان تهران است که 260 تن آن در استان تهران تولید می‌شود و مابقی از سایر استان‌های همجوار وارد استان تهران می‌شود.
معاون برنامه ریزی استانداری تهران درباره تولید نهاده‌های دامی اظهار داشت: نهاده‌های دامی برای دام و طیور مانند ذرت و جو در گذشته براساس نرخ مصوب 1226 تومانی خریداری شده است و در صورتی که برای تأمین نهاده‌های دامی ارز مرجع حذف شود قیمت مرغ و لبنیات افزایش چندانی نخواهد داشت.
وی با اشاره به اینکه به دامداری‌ها نهاده براساس نرخ مصوب توزیع می‌شود گفت: اگر روند توزیع و تولید نهاده‌های دامی به شکل مطلوب انجام شود مطمئناً تغییر قیمتی در گوشت مرغ نداریم.
ترکی افزود: موضوع کشت نهاده‌های دامی را در شهرستان‌های استان تهران در دستور کار قرار داده‌ایم و در این باره جهاد کشاورزی نیز همکاری خوبی داشته است.
وی با بیان اینکه حل مشکل نهاده‌های دامی مدیریت می‌خواهد گفت: تا سه ماه آینده ذخیره نهاده‌های دامی در استان تهران اتفاق افتاده است ولی باید تصمیم اساسی در این زمینه گرفته شود.
جریمه 500 میلیون تومانی برای افزایش بی‌رویه قیمت لبنیات
ترکی در پاسخ به پرسشی تفاوت قیمت در لبنیات اظهار داشت: در 7 ماه گذشته در خصوص افزایش قیمت لبنیات در استان تهران کارخانه‌ای جریمه نشده است و آن نیز به دلیل مدیریت کار و همکاری صنوف مختلف بوده است، ولی در ماه گذشته حدود 4 کارخانه در 13 قلم کالا گران‌فروشی کردند که تشکیل پرونده داده شد و برای انها جریمه‌ای به مبلغ 500 میلیون تومان در گرفته‌ شده است.
ترکی افزود: جریمه کردن موجب نمی‌شود که اقدامات خوبی در حوزه لبنیات اتفاق بیفتد و باید در این زمینه مدیریت صورت بگیرد.
وی درباره افزایش قیمت‌ها نسبت به سال گذشته اظهار داشت: در حوزه لبنیات به نسبت شهریور‌ماه سال 91 حدود 29 درصد افزایش قیمت داشته‌ایم.
معاون برنامه‌ریزی استانداری تهران با اشاره به اینکه قیمت میوه و صیفی‌جات نیز حدود  97 درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است، خاطرنشان کرد: در نهاده‌های دامی نیز 28 درصد افزایش قیمت داشته‌ایم که این افزایش قیمت در قیمت گوشت مرغ و لبنیات نیز تأثیرگذار بوده است.
وی درباره تعطیلی واحدهای تولیدی در استان تهران اظهار داشت: حدود 33 درصد از واحدهای صنعتی و تولیدی در استان تهران مستقر هستند.
معاون برنامه‌ریزی استانداری تهران با اشاره به اینکه هیچ واحد صنفی و تولیدی در سال گذشته تعطیل نشده است گفت: مواردی درباره مشکلات‌ واحدهای تولیدی داشته‌ایم و با توجه به عملکرد آن واحدها تسهیلاتی به آنها ارائه شده است.
وی افزود: در سال 91 و 6 ماهه سال 92 بیشترین رونق اقتصادی را در بخش تولید استان تهران داشته‌ایم.
ترکی خاطر نشان کرد: البته واحدهایی نیز براساس سوء مدیریت با مشکلاتی مواجه شد‌ه‌اند که نسبت به حل مشکلات آنها نیز اقدام شده است.
وی تأکید کرد: کارگاه و مراکز صنعتی نیز به دلیل مسائل ناشی از تحریم‌ها و دیگر موارد تعطیل نشده‌اند.
ترکی درباره طرح‌های توسعه کشاورزی در استان تهران اظهار داشت: حدود 28 هزار هکتار از 60 هزار هکتار مصوب طرح توسعه کشاورزی در استان تهران به زیر کشت رفته است.
وی درباره بودجه عمرانی استان تهران اظهار داشت: در 6 ماهه اول 13 درصد از تخصیص اعتبار برای کل استان تهران دریافت و توزیع شده است.
ترکی خاطر نشان کرد: از 300 میلیارد تومان بودجه عمرانی مصوب تاکنون 13 درصد آن تخصیص پیدا کرده که مبلغی بالغ بر 40 میلیارد تومان می‌شود.
وی خاطر نشان کرد: اعتبارات عمرانی استان تهران در طرح‌های استانی و ملی بالغ بر 1700 میلیارد تومان است.
معاون برنامه‌ریزی استانداری تهران خاطرنشان کرد: مبلغ 17 میلیارد تومان نیز به ایجاد تأسیسات نامناسب شهری شهرستان‌های استان تهران اختصاص داده شده است.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com