حال و روز ناخوش واحدهای مرغ تخم‌گذار کرمانشاه

حال و روز ناخوش واحدهای مرغ تخم‌گذار کرمانشاه
رئیس اتحادیه مرغ تخم‌گذار کرمانشاه با بیان اینکه در حال حاضر عمده مرغداران استان با مشکلات زیادی مواجه‌اند، گفت: انتظار داریم مسئولان باید برای حل مشکلات مرغداران چاره اندیشی کنند.
مرتضی منتصری، تعداد واحدهای مرغ تخم‌گذار استان را 26 واحد دانست و گفت: از این تعداد در حال حاضر 16 واحد تعطیل است و مابقی نیز با 30 درصد ظرفیت خالی کار می‌کنند.
وی با بیان اینکه واحدهای تعطیل برای برون رفت از این وضعیت و بازگشت به چرخه تولید نیاز به حمایت دارند، گفت: تملک این واحدها از سوی بانک نخواهد توانست منجر به بازگشت این واحدها به چرخه تولید شود.
وی در ادامه از مسئولین بخش کشاورزی استان خواست تا بجای صدور مجوز برای واحدهای جدید مرغ تخم گذار، تلاش کنند تا از ظرفیت‌های موجود استفاده کرده و با فعال کردن واحدهای راکد و استفاده از تمامی ظرفیت‌های موجود میزان تولیدات را بالا ببرند.
وی با بیان اینکه دولت باید از مرغداران حمایت کند، گفت: اگر این واحدها به دلیل مشکلات مالی نمی‌توانند اقدام به تولید کنند، باید دست آنها را گرفت و دوباره آنها را به چرخه تولید بازگرداند.
منتصری لغو تملک واحدهایی که از سوی بانکها تملک شده، استمهال بدهی‌ واحدهای تولیدی به مدت پنج سال و اعطای تسهیلات مورد نیاز مرغداری‌ها با سود کم و بازپرداخت طولانی مدت را راهکارهای رفع مشکلات مرغداری‌ها عنوان کرد و گفت: تنها در صورتی که تمامی این موارد همزمان با هم پیاده شوند مرغداران خواهند توانست بر مشکلات فائق آمده و دوباره به چرخه تولید بازگردند.
وی در ادامه با اشاره به توانمندی استان کرمانشاه در زمینه تولید مرغ و تخم مرغ و برخورداری از پتانسیل مرز، خواستار برنامه‌ریزی مسئولین برای توسعه صادرات شد و گفت: این اقدام خواهد توانست ارزآوری را هم برای کشور به همراه داشته باشد.
وی در ادامه ظرفیت استان را تولید 50 تن تخم‌مرغ در روز دانست و گفت: متاسفانه در حال حاصر به دلیل مشکلات واحدهای تولیدی روزانه تنها 15 تن تولید تخم مرغ د راستان داریم، در حالیکه میزان نیاز روزانه استان به تخم‌مرغ 70 تن در روز است.
منتصری در ادامه یکی از بزرگترین مشکلات پیش روی تولیدکنندگان تخم مرغ را خرید کیلویی تخم‌مرغ از درب مرغداری و فروش دانه‌ای آن به شهروندان دانست و گفت: این مسئله باعث ضربه خوردن تولیدکنندگان تخم مرغ می‌شود.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com