حاشیه سود 23 درصدی برای تخم مرغ منطقی است

حاشیه سود 23 درصدی برای تخم مرغ منطقی است
دبیرکل کانون سراسری انجمن های صنفی پرورش دهندگان مرغ تخمگذار، حاشیه سود منطقی تخم مرغ را 23 درصد دانست و گفت: دریافت سود بیش از 40 درصد برای هر کیلوگرم تخم مرغ منصفانه نیست.
سید فرزاد طلاکش درباره تفاوت نرخ تخم مرغ درمحل مرغداری و بازار، افزود: حداکثر حاشیه سود تخم مرغ از درب مرغداری تا مصرف کننده به دلیل عوامل افت محصول، هزینه های سورت، حمل و نقل، سود عمده فروشی، پخش و مغازه دار 23 درصد است و نباید با قیمتی بیش از این به مصرف کنندگان عرضه شود.
وی اظهار داشت: اما متاسفانه به دلیل نبود نظارت های کافی دستگاه های مربوطه در اکثر مواقع این محصول با سود بیش از 40 درصدی یعنی هر شانه تخم مرغ با قیمت 9 هزار و 500 تا 10 هزار و 500 تومان به فروش می رسد در حالی که تولیدکننده محصول خود را به قیمت واقعی نمی فروشد و این امر علاوه بر ضرر مصرف کنندگان به ضرر تولیدکنندگان نیز است.
وی تصریح کرد: در حال حاضر قیمت هر کیلوگرم تخم مرغ در محل مرغداری های کشور به طور متوسط 3 تا 3 هزار و 200 تومان به فروش می رسد که این محصول باید با حاشیه سود 23 درصدی به دست مصرف کنندگان برسد.
وی ادامه داد: البته چندی است نرخ هر کیلوگرم تخم مرغ با قیمت 4000 تومان (هرشانه تخم مرغ با نرخ 8 هزارتومان) به دست مصرف کنندگان می رسد که این مبلغ منطقی است.
وی اظهار داشت: آنچه مهم است تولیدکنندگان محصول خود را با قیمت واقعی عرضه نمی کنند و این حاشیه سود بالا به مرغداران نمی رسد بلکه نصیب دلالان و واسطه گران می شود.
طلاکش معتقد است: با قیمت گذاری و درج آن روی تخم مرغ قیمت ها تا حدودی تثبیت می شود و مصرف کنندگان اطمینان حاصل می کنند که نه تنها قیمت ها کنترل بلکه بخش عمده سود نصیب تولیدکنندگان خواهد شد.
درحال حاضر سالانه 930 هزارتن تخم مرغ در کشور تولید می شود که سرانه مصرف آن در کشور به شکل مستقیم و غیرمستقیم حدود 190 عدد است. 
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com