جوجه‌ها گرسنه‌اند!

جوجه‌ها گرسنه‌اند!
رییس اتحادیه مرغداران خوزستان گفت: واردات نهاده‌های مورد نیاز مرغداران از جمله سویا و ذرت با ارز مبادله‌ای قیمت این اقلام را دو برابر کرده و مرغداران توانایی مالی خریداری آن‌ها را ندارند.
محمدحسین زمانی‌راد عنوان‌کرد: تا چند ماه گذشته نهاده‌های مرغداران با ارز مرجع وارد می‌شد اما از زمانی که واردات از ارز مرجع به مبادله‌ای تبدیل شد قیمت نهاده‌های نیز دو برابر شد.
وی افزود: گرانی نهاده‌ها کلیه واحدهای مرغداری سراسر کشور را دچار مشکل کرده، به طوری که اکنون به دلیل کمبود دان جوجه‌های موجود در واحدها گرسنه‌اند.
رییس اتحادیه مرغداران خوزستان بیان‌کرد: اگر هرچه سریعتر تامین نهاده‌ها با ارز مرجع صورت بگیرد عواقبی دامن‌گیر مرغداران و در نهایت مردم می‌شود. واردات نهاده‌ها با ارز مبادله‌ای قیمت تمام شده مرغ را تا 9 هزار تومان افزایش می‌دهد.
زمانی‌راد تصریح‌کرد: از سوی دیگر به دلیل وجود این مشکل امکان ادامه جوجه‌ریزی وجود ندارد یا این فرایند به کندی انجام می‌شود.
وی اظهارکرد: در حال حاضر مرغداران گوشتی به دلیل کمبود شدید نهاده‌ها و گران بودن این اقلام تولید خود را به با وزن کم وارد بازار می‌کنند؛ چون دانی ندارند که به آن‌ها بدهند. مرغی که وارد بازار می‌شود باید 2 کیلوگرم باشد اما اکنون مرغ کمتر از این میزان در بازار عرضه می‌شود.
رییس اتحادیه مرغداران گوشتی خوزستان خاطرنشان‌کرد: پیش از این واردات هر کیلوگرم سویا با ارز مرجع یک‌هزار و 50 تومان و هر کیلوگرم ذرت 700 تومان وارد می‌شد اما با تبدیل ارز مبادله‌ای به ارز مرجع قیمت این اقلام دو برابر شده است.
زمانی‌راد بیان‌کرد: رییس‌جمهور برای تهیه سویا و ذرت به بانک مرکزی دستور داده که اعتباری برای این بخش اختصاص دهد اما این بانک تاکنون اقدامی در این جهت انجام نداده است.
وی یادآورشد: مرغداران راضی به افزایش قیمت مرغ نیستند زیرا فشار اصلی به مردم وارد می‌شود؛ بنابراین باید فکری به حال مرغداران شود و آن‌ها را از این سردرگمی خارج کنند.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com