جوجه‌ریزی 20 میلیون قطعه کاهش یافت

جوجه‌ریزی 20 میلیون قطعه کاهش یافت
دبیر انجمن صنفی جوجه‌های یک‌روزه گفت: با توجه به عدم اجرای طرح کارت پروتئین در کارگروه برنامه ریزی تولیدمصوب شد میزان جوجه ریزی که تا ۱۳۰ میلیون قطعه در ماه افزایش یافته به ۱۱۰ میلیون قطعه کاهش یابد.
محمدرضا صدیق‌پور، دبیر انجمن صنفی جوجه‌های یک‌روزه ،اظهار داشت:  بعد از تغییر نرخ ارز واردات نهاده های دامی تقاضا برای خرید مرغ در کشور 20 تا 30 درصد کاهش یافت که مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی نیز آن را تایید می‌کند.

وی افزود: قبل از حذف ارز 4200 تومان نهاده ها دامی ماهانه 12‌0 میلیون  قطعه جوجه در کشور تولید می‌شد اما اکنون میزان کمتری نیاز کشور را تامین می‌کند.

  هشدار درباره عدم معدوم سازی جوجه یک روزه
دبیر انجمن صنفی جوجه‌های یک‌روزه ادامه داد: بعد از حذف ارز 4200 تومان قرار بود که تنها به مدت 2 ماه  یارانه معوض به صورت نقدی داده شود و بعد از این مدت کارت پروتئین یا بسته های حمایتی به مردم داده شود که این امر مصرف مرغ در کشور را کاهش نمی داد اما زیرساخت های اجرای این طرح ها محقق نشد و یارانه به صورت نقدی ماند.

وی تصریح کرد: این شرایط باعث شد که تقاضا برای خرید جوجه یک روزه نیز کاهش یافت و با توجه به اینکه جوجه یک روزه را بیشتر از چند ساعت نمی‌شود نگهداری کرد برخی از تولید کنندگان این محصول از چرخه تولید حذف شدند.

صدیق‌پور اظهار داشت: در مهر ماه سال جاری نیز مجدد موضوع پرداخت کارت پروتئین برای خرید مرغ مطرح شد اما این طرح نیز اجرا نشد و تولید کنندگان دوباره با تولید مازاد مواجه شدند.

دبیر انجمن صنفی جوجه‌های یک‌روزه ادامه داد: جلسه کارگروه برنامه ریزی تولید در وزارت جهاد کشاورزی در این ارتباط برگزار و تصمیم گرفته شد میزان جوجه ریزی که تا 130 میلیون قطعه در ماه افزایش یافته بود به 110 میلیون قطعه کاهش یابد.

وی گفت: وزارت جهاد کشاورزی با تشکل های مرغداران برای کاهش جوجه ریزی  همراهی کرد و 110 میلیون جوجه ریزی در ماه را مصوب و   تکلیف کرد.
 
نظرات شما
  •  

    بهرام پاکزاد گفت : ۰۱/۱۰/۰۴

    با شرایط فعلی وکاهش قدرت خرید مردم وآینده مبهم جهت جلوگیری از زیان های متوالی تولید کنندگان میزان جوجه ریزی ۷۰ میلیون در ماه کافبست،و عرًضه و تقاضا را متعادل می سازد مگر اینکه خرید مرغ زنده مازاد برمصرف توسط دولت با قیمت تمام شده بلافاصله جمع آوری گردد و بودجه آن قبلا توسط مجلس تصویب شده باشد

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com