جوجه مقاوم به سرما توسط جهاد کشاورزی زنجان تولید شد

جوجه مقاوم به سرما توسط جهاد کشاورزی زنجان تولید شد
معاون امور تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: در راستای اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها و کاهش مصرف حامل‌های انرژی در مرغداری‌های گوشتی، طرح تولید جوجه مقاوم به سرما به صورت ابداعی توسط سازمان جهاد کشاورزی و با همکاری دانشگاه زنجان صورت گرفت. 
رحمان رستمخانی اظهار کرد: اگر یافته‌های این پژوهش تحقیقاتی اجرا شود تا 38 درصد کاهش مصرف سوخت در واحدهای پرورش مرغ گوشتی را شاهد خواهیم بود. 
وی با اشاره به یافته‌های جنبی این طرح، گفت: بهبود کیفیت لاشه، کاهش بیماری‌ها و همچنین کاهش مصرف دارو از جمله یافته‌های جانبی این طرح است. 
رستمخانی با تاکید بر اینکه این طرح برای نخستین‌بار در کشور مطرح شده است، خاطرنشان کرد: اگر اجرای این طرح به‌صورت سراسری در کشور اجرا شود، کاهش مصرف در حامل‌های انرژی را که برای گرمایش واحدهای مرغداری گوشتی صرف می‌شود را شاهد خواهیم بود. 
این مقام مسئول با ابیان اینکه مراحل آزمایشگاهی این تحقیق به اتمام رسیده و در مرحله مزرعه‌ای است، گفت: مشکل خاصی جهت اجرای این طرح در سطح ملی و فراگیر نداریم. 
رستمخانی، با تاکید بر اینکه انجام این طرح به‌صورت تیمی توسط کارشناسان جهاد کشاورزی صورت گرفته است، خاطرنشان کرد: اعضای این تیم را رسول کریمی، محمد طاهر هَرَکی‌نژاد، محمدحسین شهیر و رحمان رستمخانی تشکیل می‌دهد. 
این پژوهشگر، عمده مشکل فراروی پژوهش را منابع مالی مورد نیاز برای هر پژوهش عنوان کرد و افزود: در حال حاضر منابع مالی پژوهش‌ها در اختیار دولت است که این خوب نیست، زیرا دولت به انحای مختلف مشکلات مالی دارد لذا اگر پژوهش‌ها بر اساس درخواست بخش خصوصی در همه بخش‌ها اتفاق بیفتد مشکل مالی پژوهش‌ها به خودی خود مرتفع خواهد گردید و می‌توانیم شاهد انجام طرح‌های بیشتری باشیم.
 
نظرات شما
  •  

    ضرغامی مرغدار گفت : ۹۰/۱۰/۰۱

    اگر دمای سالن از دمای مورد نیاز جوجه پایین تر بیاید جوجه ها جهت گرم کردن خود باید از انرزیهای ذخیره شده استفاده کنند.
    این طرح قابل اجراست ولی ظریب تبدیل وزمان تولید وافزایش بیماری های ویروسی را سبب میشود.
    گفتند هدفمندی یارانه مورد نظر است ولی نگفتند .تمام اطلاعات مرغداری را زیر سوال ببرید

    پاسخ...
  •  

    اسد گفت : ۹۰/۱۰/۰۹

    آقای رستمخانی جهاد زنجان تو مسائل پیش و پا افتاده ای که تو ده کوره های ایران پیشرفت کرده اند ، مانده . حال چگونه در امر تولیدی که خیلی علمی است کشف تازه ای کرده اید ؟!!! زنجان استان است ولی پرورش طیورش به حد شهرستان هم نیست . شما را بخدا کمی بخودتان بیائید و از ارائه آمارهای غلط بپرهیزید .
    این را هم بدانید با حلوا حلوا گفتن هم دهان شیرین نمیشود .
    من میدانم تو آن جهاد استان زنجان چی میگذره .
    (؟)یک تولیدی را نام ببرید که وزارت و سازمان جهاد استانها دست آنها را به نحو احسن گرفته باشد . که البته بخودتان زحمت ندهید ، چون چنین تولیدی وجود ندارد که شما جهادیها کمکش کرده باشید . شماها حتی برنامه ریزی منسجم و دقیق با دانش بالا نمیتوانید داشته باشید ، چه برسد به یاری تولید کننده . واسلام

    پاسخ...
  •  

    رسول گفت : ۹۰/۱۱/۰۹

    با سلام
    جوابیه گروه مخترعین جوجه مقاوم به سرما
    با استفاده از محصول این اختراع ، در طی مراحل خاصی از جوجه کشی ، جنین جوجه ها طی فرایند اپی ژنتیک ( که عمرا اسد جان بدانند چیست) ، بیان ژنهای مرتبط با هورمون های تیروئیدی را بالا برده و این افزایش در بیان به صورت خاطره در هیپوتالاموس ذخیره می شود که با مواجه جوجه با شرایط سرد و یا گرم از این خاطره در جهت حفظ عملکرد استفاده می شود بدون آنکه در میزان مصرف خوراک تغییری حاصل شود. ( قابل توجه آقای ضرغامی)
    در ضمن بنده رسول کریمی محقق و پژوهشگر این طرح می باشم که کلیه امور مربوط به این طرح تحت نظر بنده و آقای دکتر شهیر انجام شده و در کشورهای مختلف منجمله در هلند ارائه شده است. و جالب است بدانید آقای مهندس رستمخانی به عنوان حامی مالی طرح و مشاور بوده اند و از زحمات ایشان سپاسگذاریم.

    پاسخ...
  •  

    علی گفت : ۹۱/۰۱/۱۱

    هوار هوار راه نینداز پسر جان. آبروی خود و سایر دست اندکاران علمی را بیشتر از این نبر. با یک جستجوی ساده در اینترنت سوابق اجرای این کار روشن می شود. آنهایی که بودجه تحقیقاتی را میخورند، تو را دست انداخته اند.

    پاسخ...
  •  

    کارشناس ارشد علو دام گفت : ۹۱/۰۱/۱۲

    آقا رسول مقاله های زیادی در این رابطه قبلا به ثبت رسیده بخصوص در اسرائیل و هلند خواهش می کنم بیشتر مطالعه کن.من خودم دستم تو کار هست و میدانم چی میگذره طرح شما فقط در حد یک مقاله علمی خوب بود نه در حد ثبت اختراع.

    پاسخ...
  •  

    رسول کریمی گفت : ۹۱/۰۱/۱۶

    اقای کارشناس ارشد علوم دامی و علی آقای عزیز سلام بر شما.متاسفانه شما با مفهوم اختراع آشنایی ندارید. اینکه گفته شود چون در این راستا مقاله وجود دارد یا ندارد ربطی به پدیده اختراع ندارد. عالیجنابان همان کاری که در رژیم صهیونیستی (اسرائیل) انجام شد،اگر فقط کمی سواد ترجمه مقاله داشته باشید متوجه می شوید جوجه آنها وقتی به سرما منتقل شد دچار افت عملکرد به میزان 800 گرم شد. یعنی آنها شکست خوردند . درضمن تیم تحقیقاتی ما کار بر روی این تحقیق را از سال 2007 شروع کرده است که مدارک جهت روئیت شما عزیزان وجود دارد. اگر ایده ساخت تلویزیون توسط چارلز فرانسیس جنکینز خلق شد ، فرد دیگری به نام جان لاگی برد توانست این محصول را تولید و به نام خود اختراع نماید. تفاوت تئوری تا عمل خیلی بیشتر از این مطالبی است که شما در ذهن خود گنجانده اید. برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت سازمان اختراعات آمریکا مراجعه نمایید و اولا مفهوم اختراع را دریابید و ثانیا کار ما را هم سرچ نمایید. انشاوالله به فکر طراحی و اجرای پروتکل جوجه مقاوم به گرما هم هستیم. اگر اطلاعات کافی در این زمینه دارید ما به کمک شما نیز نیازمندیم . اولین راه موفقیت علمی تعامل با صاحب نظران می باشد و نه تخریت آنها.

    پاسخ...
  •  

    احسان بابایی گفت : ۹۱/۰۱/۱۶

    با تشکر از اطلاع رسانی سایت خوب شما. خدمت دوستانی که ادعا می کنند قبلا جوجه مقاوم به سرما در اسرائیل تولید شده باید عرض کنم من اون مقاله اسرائیلی ها رو خوندم . اونا موفق به مقاوم سازی نشدند چون با ورود جوجه ها به سرما وزن جوجه ها دچار کاهش شدید شده بود. برای دیدن اصل مقاله به آدرس http://ps.fass.org/content/88/3/636.abstract?sid=2f8b0b97-1060-4368-af7c-d7c51e450607
    مراجعه فرمایند. برادر من تا موقعی که مطمن نشدی حرف نزن. ما ایرانیا چشم دیدن پیشرفت خودمونو نداریم. حالا هی بگو اسرائیل و ....

    پاسخ...
  •  

    رضا گفت : ۹۱/۰۱/۲۱

    بنده که بی سوادم ولی نمیدانم چرا تادرکشورما سوخت گران شد چنین پیشرف جهش گونه ومحیر العقولی برای صرفه جویی درسوخت کردیم اطفا اختراعات وابداعاتتانرا اول به مرحله میدانی برسانید بعد رسانه ای کنید ازاین گونه موارد کم نداریم

    پاسخ...
  •  

    مصطفی گفت : ۹۱/۰۱/۲۶

    دم بچه های ایرانی گرم. وقتی از این خبرا میشنویم خوشحال می شویم. مسئولین بیشتر حمایت شون کنند.

    پاسخ...
  •  

    رضا عرفانی گفت : ۹۱/۰۱/۲۶

    من این گروه تحقیقاتی رو میشناسم و از نزدیک شاهد کارشون بوده ام. خدایش زحمت زیاد می کشیدند. کارشون واقعا عالی بود و نتایجش هم خیره کننده بود. دمشون گرم

    پاسخ...
  •  

    کارشناس تجهیزات گفت : ۹۱/۰۱/۲۹

    دوستان و مرغداران عزیز ومسئولین بی برنامه
    با توجه به تحقیقاتو تجربه ای که بنده طی سه سال کار در زمینه احداث و به سازی فارم های مرغداران عزیز داشتم به این نتیجه رسیدم که می شود بدون دست بردن در ژنتیک جوجه زبان بسته و حساس تر کردن آن و یا به قول برخی دوستان زیر سوال بردن تمام اطلاعات مرغداری میشه به جای صرف و قت و هزینه های گزاف کارهای انجام داد که هزینه سوخت واحد های مرغداری که بعد از اجرای هدفمندی یارانه ها بخش عمده ای از هزینه تولید رو به خودش اختصاص میده رد 80تا90درصد و در برخی مناطق حتی صفر کرد.

    پاسخ...
  •  

    رضا گفت : ۹۱/۰۱/۳۰

    جوجه مقاوم به سرما . با افتخار Made in iran

    پاسخ...
  •  

    سهیل گفت : ۹۱/۰۱/۳۰

    سلام اقا رسول!
    اقا اگه تیروییید دست کاری شده قاعدتا باید متابولیسم بالاتر بره!
    پس ضریب تبدیلم میره بالا!
    میشه یکم توضیح بدید؟
    اینجاش برام گنگه!

    پاسخ...
  •  

    Rasool گفت : ۹۱/۰۲/۰۳

    دوست عزیزی در مورد تیروئید سوال فرمودند. در پاسخ باید عرض کرد که بر طبق نتایج بدست آمده در طی این تحقیق بیان ژن های مرتبط یا هورمون های تیروئیدی در گروه مقاوم شده نسبت به گروه شاهد در طی دوره جوجه کشی بالاتر رفته که خود این امر موجب تح تنش سرمایی می شود. اما چگونه ؟ هنگامی که هر دو گروه به شرایط سرمایی منتقل شوند(در طی دوره پرورش) ، هم در گروه سرمایی وهم در گروه شاهد میزان سطوح هورمون های تیروئیدی بالاتر می روند . اما در گروه سازگار نشده و یا شاهد این افزایش در هورمون سبب گرم نگه داشتن موجود می شود ولی در گروه مقاوم شده سبب می شود موجود زنده از این افزایش در متابولیسم در سوخت وساز موثر تر و کاراتر استفاده نماید و نه صرف گرم کردن بدن خود.
    تشکر از توجه و پیگیری شما
    www.asm88.ir

    پاسخ...
  •  

    ابوالفضل سطانی گفت : ۹۲/۰۱/۲۶

    سلام دکتر.زیادبه دل نگیرشاید دوستان ما چشم پیشرفت مارو ندارن وانتطاراختراع ازکشورهای دیگه دارن چون ازبچگی یادگرفتن لقمه رویکی دیگه دهنشون بذاره بس نتیجه میگیرم فعلاازپیشرفت فاصله داریم چون هنوزبه خودباوری نرسیدیم ونمیتونیم یانمیخواهیم ببینیم درکشورخودمون وبه دست ادمای مثل شمااختراعات بزرگ صورت میگیرد.منتظراخباراختراعات بعدی شما هستیم

    پاسخ...
  •  

    داود گفت : ۹۶/۰۷/۰۹

    سلام طرح خوبی است .اگر ممکن باشد ریز طرح وراههای ممکن را اعلام کنید

    پاسخ...
  •  

    اکبری گفت : ۰۲/۰۲/۱۹

    سلام
    آقا اگر جوجه در هفته اول در یک دما ثابت نگهدارید دما ثابت نه بربالا بیا پایین دما ثابت .. بدن خودشو با اون دما تنطیم میکنه . تمام . صدبار امتحان کردیم . حالا شما یک بار امتحان کنید
    دیگه اینقدر تحقیق برنامه . بودجه .بخش خصوصی ....نمیخواد .تمام خلاص ..
    داود اکبری راننده حمل جوجه ..ا

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com