جمع‌آوری مرغ مازاد و افزایش تولید با سنگین‌شدن مرغ‌های زنده

جمع‌آوری مرغ مازاد و افزایش تولید با سنگین‌شدن مرغ‌های زنده
رییس اتحادیه مرغداران گوشتی کشور اعلام کرد: ماهانه حدود 20 هزار تن مرغ مازاد مصرف کشور تولید می‌شود که این ماه به دلیل انباشت تولید از ماههای قبلی 30 هزار تن مرغ مازاد مصرف کشور تولید شده که توسط شرکت پشتیبانی امور دام جمع‌آوری آن آغاز شده است.
محمد یوسفی  گفت: هر کیلو مرغ منجمد توسط شرکت پشتیبانی امور دام دو هزار و 900 تومان و سه هزار و 50 تومان از مرغداران خریداری می‌شود.
وی تصریح کرد: تنها راه چاره برای افزایش تولید، صادرات است که طی هفته‌ی جاری قرار است وزارت بازرگانی در این مورد تصمیم‌گیری شود.
یوسفی درباره‌ اعلام موافقت وزارت کشاورزی با صادرات گوشت مرغ، اظهار کرد: صادرات با حرف انجام نمی‌شود، بلکه حمایت لازم دارد که از مزیت و توان تولید صادراتی کشورمان استفاده کنیم، به ویژه‌ این‌که کشور‌های اطراف مصرف‌کننده گوشت مرغ هستند و از راه‌های دور گوشت مرغ را وارد می‌کنند که ایران می‌تواند با توجه به مزیت تولیدی خود و نیاز این کشور با صادرات ارز‌آوری خوبی برای کشور داشته باشد.
مدیرعامل اتحادیه‌ی مرغداران گوشتی استان تهران اظهار کرد: در حال حاضر بسیاری از طیور در واحد‌های مرغداری به وزن بیش از 3.5 کیلو رسیده‌اند که این ماه را با انباشت گوشت مرغ از ماه‌های گذشته مواجه کرده است.
وی افزود: با توجه به افزایش تولید با همان میزان جوجه‌ریزی انجام شده، ماه به ماه بر تولید ماه قبلی افزوده خواهد شد.
به گفته‌ی یوسفی در حال حاضر تولید گوشت مرغ به 160 هزار تن رسیده که نیاز کشور 120 و نهایتا 130 هزار تن است.
وی افزود: وقتی وزن طیور از 2.5 کیلوگرم به 3.5 می‌رسد 35 درصد افزایش تولید خواهیم داشت و گذشت وزن مرغ زنده از 2.5 کیلوگرم بدین معناست که تولید‌کننده منتظر بازار است و بازار با رکود مواجه شده است.
رییس اتحادیه مرغداران گوشتی کشور تصریح کرد: مرغ‌هایی با وزن 3.5 کیلوگرم قابلیت بسته‌بندی را ندارد و باید وارد بازار روز شود.
یوسفی قیمت خرید هر کیلو مرغ‌ زنده را هزار و 600 تا هزار و 700 تومان و قیمت عرضه‌ی هر کیلو مرغ گرم در بازار مصرف عمده را دو هزار و 500 تومان عنوان کرد.
 
نظرات شما
  •  

    امیر گفت : ۹۰/۰۷/۰۴

    شما باور دارید؟؟؟

    پاسخ...
  •  

    تقی-مرغدار گفت : ۹۰/۰۷/۰۴

    باسلام:پس از چند روز از اعلام ذخیره سازی مرغ هنوز هیچگونه همکاری از طرف پشتیبانی امور دام سازمان بازرگانی گیلان با مرغداران صورت نگرفته است فلذا سازمانهای ذیر بط تقاضای پیگری همکاریبیشتر را داریم

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com