جمع‌آوری روزانه 210 تن شیر در خراسان شمالی

جمع‌آوری روزانه 210 تن شیر در خراسان شمالی

محمد‌حسین الهیاری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد اظهار داشت: این میزان شیر توسط 10 مرکز جمع‌آوری شیر در سطح خراسان شمالی جذب می‌شود.
رئیس سازمان تعاون روستایی خراسان شمالی میزان تولید شیر درخراسان شمالی را روزانه 350 تن اعلام کرد و افزود: مراکز جمع‌اوری شیر توان جذب بیشتر شیر گاوداران خراسان شمالی را دارند.
وی با اشاره به اینکه این سازمان در زمینه تهیه و توزیع نهاد‌ه‌های دامی این استان نیز فعالیت خوبی داشته‌اند اظهار داشت: در این راستا 6 هزار تن نهاده‌های دامی در خراسان شمالی طی سال گذشته توسط سازمان تعاونی روستای این استان تأمین و توزیع شده است.
رئیس سازمان تعاون روستایی خراسان شمالی با بیان اینکه در همین مدت 64 هزار و 757 تن از محصولات کشاورزان و دامداران خراسان شمالی بسیار توافقی خریداری شده است، گفت: برای خرید محصولات تضمینی و توافقی کشاورزان این استان بیش از 322 میلیارد ریال اعتبار صرف شده است.
این مقام مسؤول گفت: از این میزان 149 میلیارد ریال در قالب خرید محصولات تضمینی و 173 میلیارد ریال به صورت خرید توافقی بوده است.
وی عمده محصولات خرید توافقی و تضمینی از کشاورزان خراسان شمالی طی سال گذشته توسط این سازمان را گندم، جو، آفتابگردان، کلزا، حبوبات و سیب‌زمینی عنوان کرد.
بیش از نیمی از جمعیت 811 هزار نفری خراسان شمالی در روستاهای این استان سکونت دارند.

 
کلمات کلیدی خراسان شمالی شیر
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com