جمع‌آوری 15000 تن گوشت مرغ توسط وزارت صنعت

جمع‌آوری 15000 تن گوشت مرغ توسط وزارت صنعت
رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی پرورش دهندگان مرغ گوشتی ایران با بیان اینکه تاکنون فقط حدود 15 هزار تن گوشت مرغ از سراسر کشور توسط مسئولان مربوطه در وزارت صنعت، معدن و تجارت جمع آوری شده است، گفت: شرکت پشتیبانی امور دام فقط به 10 درصد تولیدکنندگان گوشت مرغ در کشور نهاده ارزان قیمت می‌دهد.
محمد یوسفی درخصوص وضعیت تولید گوشت مرغ در کشور اظهارداشت: خوشبختانه با توجه به جوجه ریزی انجام شده هم اکنون وضعیت تولید گوشت مرغ بسیار مطلوب است به طوری که ماهانه به طور متوسط بیش از 20 هزارتن تولید گوشت مرغ مازاد بر مصرف در کشور داریم.
وی اقدام وزارت صنعت، معدن و تجارت در جمع آوری و ذخیره سازی گوشت مرغ مورد اشاره قرار داد و افزود: تاکنون فقط در حدود 15 هزارتن گوشت مرغ توسط مسئولان مربوطه در وزارت صنعت، معدن و تجارت از سراسر کشور جمع آوری و ذخیره سازی شده است که البته باید این روند با جدیت بیشتری ادامه پیدا کند.
رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی پرورش دهندگان مرغ گوشتی ایران درباره قیمت مرغ در بازار عنوان کرد: درحال حاضر بطور متوسط قیمت هرکیلوگرم مرغ زنده درب مرغداری درحدود 3100 تومان و قیمت هرکیلوگرم گوشت مرغ در بازار بین 4300 تا 4800 تومان در نوسان است.
وی با بیان اینکه قیمت تمام شده هرکیلوگرم مرغ زنده در حدود 3500 تومان است، گفت: با توجه به کاهش شدید قیمت مرغ از ماه مبارک رمضان تاکنون زیان هنگفتی به صنعت پرورش و تولید گوشت مرغ در کشور وارد شده است.
90 درصد مرغداران نهاده ها را 200 تومان گران تر می خرند
یوسفی در ادامه در رابطه با تامین نهاده ها توسط شرکت پشتیبانی امور دام نیز گفت: شرکت پشتیبانی امور دام فقط به 10 درصد تولیدکنندگان گوشت مرغ در کشور نهاده ارزان قیمت می دهد و 90 درصد تولیدکنندگان این بخش مواد اولیه دان مرغ خود را با قیمتی حداقل 200 تومان گران تر از قیمتهای شرکت پشتیبانی امور دام از بازار آزاد تهیه می کنند.
وی تصریح کرد: به هرحال اگر شرکت پشتیبانی اموردام ادعا می کند به اندازه کافی نهاده ارزان قیمت دارد باید آنرا در اختیار سایر تولیدکنندگان این بخش بگذارد تا آنها در سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی بیش از این متضرر نشوند.
به گفته رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی پرورش دهندگان مرغ گوشتی ایران شرکت پشتیبانی امور دام هرکیلوگرم نهاده کنجاله سویا را با قیمت 900 تومان و هرکیلوگرم نهاده ذرت را با قیمت 600 تومان به ازای هرکیلوگرم گوشت مرغ در اختیار تولیدکنندگان این بخش می گذارد. 
 
نظرات شما
  •  

    مرغدار تنها گفت : ۹۱/۰۷/۲۲

    سلام.از بس كه اين صنعت بي صاحبه انسان به گريه ميفته خدايي كجاي دنيا مسولان ماشين حساب ندارند و يا سواد ابتدايي رياضي ندارند مگر قيمت تمام شده مرغ چنده كه اقايون از خدا بي خبر اينجوري با اين قيمت گذاري و ورشكست كردن مرغدار نون چند تا خونواده رو ميبررن خدايي تموم سرمايم گذاشتم تو اين راه نه راه رفت دارم نه برگشت اي كاش روزي كه تو اين سايت مرغداراي قديمي به من گفتن اين شغل خوب نيست حرفشونو گوش كرده بودم ولي بازم توكل بر خدا كه نابود كننده ظالمه .تشكر

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com