جلوگیری از خروج دام زنده از استان

جلوگیری از خروج دام زنده از استان
معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت : بر اساس دستور و تاکید استاندار خراسان رضوی از خروج دام زنده از استان جلوگیری می شود.
حسین صفرپور افزود : خراسان رضوی تاثیرگذارترین استان در تولید گوشت قرمز ، مرغ و شیر است و از این جهت در رتبه های اول تا سوم کشو هستیم.
وی با بیان این که بخشی از گوشت تولیدی خراسان رضوی بر اساس شرایط به سایر نقاط کشور فرستاده می شود، گفت : در شرایط کنونی با خروج از دام از استان مخالفت می شود.
وی اظهار داشت : با تدبیر و دستور اکید استاندار خراسان رضوی قرار شد تحت هیچ شرایطی دام زنده از استان خارج نشده و از این امر ممانعت شود.
وی گفت : با این اقدام، قیمت گوشت قرمز تعدیل می شود ضمن آن‌که مقداری گوشت منجمد نیز بر اساس برنامه ریزی انجام شده توسط شرکت پشتیبانی امور دام وارد بازار می شود که تا حدی بازار را تعدیل خواهد کرد.
وی ادامه داد : برای ایام نوروز هم برنامه ریزی شده با ورود گوشت منجمد بازار شرایط متعادلی یابد.
قرارداد پیش خرید گوشت بسته بندی شده با دامداران عملیاتی می شود
وی افزود :قرارداد پیش خرید گوشت بسته بندی شده با دامداران نیز عملیاتی می شود .
صفرپور گفت : بر این اساس جو ، علوفه و سایر نهاده ها به صورت مدت دار و یارانه ای در اختیار دامدار قرار داده می شود و دامدار طی قراردادهای شش ماهه باید گوشت تولیدی را تحویل بازار دهد.
وی افزود : در این طرح دامدار ناچار نیست به دلیل شرایط ، کمبود علوفه ، نقدینگی و مانند آن دام‌ها را در وزن های پایین کشتار و به بازار عرضه کند.وی اظهارداشت : این خود از مشکلی که طی سال های قبل به دلیل خشکسالی و عدم توانایی دامدار در نگهداری و پروار دام بروز کرد و آن‌ها مجبور به کشتار زود هنگام بودند ، جلوگیری می کند.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com