جذب 300 میلیارد ریالی تسهیلات هدفمندسازی یارانه ها در بخش دام و طیور

جذب 300 میلیارد ریالی تسهیلات هدفمندسازی یارانه ها در بخش دام و طیور
نریمانی در آیین گشایش دهمین نمایشگاه بین المللی دام، طیور، دامپزشکی و آبزیان با اشاره به این که استان اصفهان در استفاده از این تسهیلات رتبه اول کشور را دارا شده است، بیان داشت: در سال جاری 300 واحد دام و طیور استان مصرف سوخت خود را از گازوئیل به گاز طبیعی تغییر دادند و همچنین در اجرای طرح های بهینه سازی مصرف سوخت، 30 درصد کاهش مصرف ایجاد کرده اند.
وی خاطر نشان ساخت: تولیدات بخش کشاورزی استان اصفهان بالغ بر 6 میلیون تن در سال است که از این میزان، بیش از یک میلیون تن به تولیدات مواد پروتئینی، دام، طیور و آبزیان اختصاص دارد.
نریمانی ضریب خودکفایی محصولات پروتئینی استان را 35/1 درصد اعلام کرد و اظهار داشت: بیش از یک سوم این محصولات از استان به دیگر استان ها منتقل می شود.
وی اعلام داشت: در صورت رفع موانع موجود و بدون در نظر گرفتن توسعه کمی در ایجاد واحدهای جدید و با رویکرد افزایش بهره وری و استفاده از ظرفیت های موجود، استان قادر به تولید سالانه 230 هزار تن گوشت مرغ، یک میلیون تن شیر خام، 90 هزار تن تخم مرغ، 70 هزار تن گوشت قرمز و دو برابر کردن تولیدات آبزیان است.
رییس سازمان جهاد کشاورزی استان صفهان صادرات شیرخام برای اولین بار به کشورهای حوزه خلیج فارس، کسب رکورد تولید شیر برای هر رأس گاو اصیل تا 10 تن به صورت روزانه و اجرای طرح لیبل دار کردن لاشه های دام به جهت تمایز نوع و جنس دام عرضه شده در فروشگاه ها برای اولین بار در کشور را از مهم ترین اقدامات استان در سال جاری در این حوزه دانست.
وی در بخش سیاست های این سازمان نیز به توسعه کمی در مناطق کمتر توسعه یافته و دارای مزیت استان اصفهان، توسعه واحدهای موجود استان اصفهان تا رسیدن به ظرفیت های اقتصادی و افزایش توسعه کیفی، ارتقای بهره وری با استفاده از امکانات موجود و استفاده بیشتر از فضاهای خالی صنعت دامپروری در استان اصفهان، حمایت از سرمایه گذاری های جدید در بخش کشاورزی و به ویژه دامپروری، تکمیل و تجهیز قرنطینه ها، توسعه صنعت بیمه دام و طیور و افزایش استفاده از مکانیزاسیون در مزارع پرورش ماهی اشاره کرد.
این مقام مسؤول همچنین در خصوص چالش های استان اصفهان در صنعت دامپروری اعلام داشت: پایین بودن سطح مکانیزاسیون، فرسوده بودن سیستم ها، پایین بودن دانش فنی بهره برداران و نیز عدم وجود بازارچه های عرضه مستقیم از مشکلات این استان در این بخش است.
رییس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان نقش نمایشگاه در حل این چالش ها را بسیار مهم ارزیابی کرد و ادامه داد: نمایشگاه به خوبی می تواند زمینه حل مشکلات و ارایه راهکارها را فراهم سازد.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com