جایزه تشویقی صادرات، راه حل حفظ ظرفیت‌های تولید مرغ

جایزه تشویقی صادرات، راه حل حفظ ظرفیت‌های تولید مرغ
در صورتی که به تولیدکنندگان مرغ جایزه تشویقی صادرات اعطاء شود، به این طریق بخشی از زیان تولیدکنندگان جبران شده و منجر به کاهش ظرفیت‌های تولید نمی‌شود.
رئیس انجمن پرورش‌دهندگان مرغ گوشتی با اعلام این مطلب گفت: برای جلوگیری از ضرر و زیان تولیدکنندگان و احتمال حذف گله‌های مولد بر اثر افزایش نرخ نهاده‌ها، دولت جایزه‌های تشویقی صادرات به مرغداران دهد تا بخشی از افزایش هزینه‌های تولید آنها از طریق صادرات جبران شود.
محمد یوسفی افزود: حذف ارز مرجع از واردات نهاده‌ها توسط شرکت پشتیبانی امور دام صادرات مرغ را با مشکل مواجه میکند، زیرا دیگر تولیدکنندگان قابلیت رقابت خود با سایر کشورهای صادرکننده از دست می‌دهند.
وی با اشاره به اینکه دو عامل باعث عدم امکان صادرات مرغ شده است، خاطرنشان کرد: کاهش نرخ دلار و افزایش هزینه‌های تولید در بازار داخلی باعث شده که دیگر صادراتی در این زمینه انجام نشود، مگر اینکه دولت در این زمینه برنامه‌های تشویقی مانند جایزه صادراتی به صادرکنندگان ارائه دهد.
رئیس انجمن پرورش‌دهندگان مرغ گوشتی رقیب مقاصد بازارهای صادرات مرغ ایران را ترکیه و برزیل دانست و ادامه داد: نرخ مرغ تحویلی ترکیه به مرز ایران 2.2 تا 2.4 دلار بوده که بر مبنای دلار سه‌هزار تومانی، هر کیلوگرم سه‌هزار و 600 تومان می‌شود، این در حالی است که با نرخ جدید نهاده‌های طیور، قیمت تمام‌شده ما توان رقابت ندارد.
یوسفی تصریح کرد: بر اساس نرخ جدید نهاده‌ها، باید بررسی دوباره‌ای بر روی قیمت تمام‌شده مرغ داشت، زیرا با افزایش ذرت و سویا، سایر منابع تولید مانند جوجه یک‌روزه نیز تغییر قیمت دارند.
وی با اشاره به اینکه رفتار مصرف‌کنندگان نیز بر روی قیمت تمام‌شده مرغ تأثیر بسزایی دارد، یادآور شد: واکنش بازار تأثیر مستقیم بر روی قیمت فروش این محصول برای مصرف‌کننده دارد، به‌طوری که اگر مصرف‌کنندگان روند منطقی به خرید داشته باشند و از افزایش تقاضای یک‌باره جلوگیری کنند، این امکان وجود دارد که حتی علاوه بر ثبات قیمتی، از نرخ این محصول پروتئینی در بازار کاسته شود.

 
نظرات شما
  •  

    سید مجید نعیمی گفت : ۹۲/۰۷/۱۵

    تنها راه حل مشکلات صنعت طیور واگذاری سیاستهای این صنعت به دست تشکلهای مربوطه میباشد.

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com