جابجایی طیور بدون مجوز در البرزممنوع است

جابجایی طیور بدون مجوز در البرزممنوع است
مدیرکل دامپزشکی استان البرز گفت که هرگونه جابجایی طیور در سطح استان و انتقال آن ها به سوی کشتارگاه ها بدون مجوز دامپزشکی ممنوع است.
دکتر علی اصغر شریفی افزود: متعاقب بروز بیماری های حاد تنفسی و آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در بعضی از کشورهای همسایه و اروپایی که در فصل سرد شیوع پیدا می کند، هرگونه جابجایی بدون مجوز پرندگان ممنوع اعلام شده است.
وی با بیان اینکه پیش بینی می شود که این بیماری های تنفسی حاد در استان البرز نیز بروز کند، اظهار داشت: به همین دلیل جلسات هماهنگی با کارشناسان، روسای ادارات و دستگاه های مرتبط برگزار شده است.
شریفی گفت: در این جلسات ضمن توجیه نیروهای فنی دامپزشکی تا حدود زیادی راهکارهایی که باعث شود این بیماری در استان کمتر بروز پیدا کند، ارایه شد.
وی با اشاره به تشدید نظارت در مرغداری های استان، افزود: علاوه بر اینکه نیروهای کارشناس دامپزشکی در کشتارگاه های طیور همچنان مستقر هستند، بازرسی ها در سطح این کشتارگاه ها همچنان ادامه دارد.
وی با تاکید بر اینکه هرگونه جابجایی کود بدون مجوز ممنوع است، اظهار داشت: برای هماهنگی های بیشتر و جلوگیری از بروز این بیماری، درخواست تشکیل جلسه ستاد استانی دادیم که در آن نشست همکاری های بین بخشی با نیروی انتظامی، دادستان مرکز استان و سایر شهرستان ها تصمیم گیری شد.
مدیرکل دامپزشکی استان البرز گفت: همچنین در این نشست مصوب شد تا اگر در مرغداری ها روستاها مورد خاصی از بیماری مشاهده شد، دانشگاه علوم پزشکی استان بتواند به موقع وارد عمل شوند و کمک شایانی در این زمینه داشته باشند.
وی ادامه داد: خوشبختانه تا امروز با توجه به آموزش هایی که به مرغداران و کارشناسان فنی بخش خصوصی داشتیم و گزارش دهی های روزانه مورد خاصی از بروز بیماری حاد تنفسی به خصوص آنفلوآنزای فوق حاد نداشتیم و امیدواریم همچنان با کمک های بین بخشی بتوانیم استان را به عنوان یکی از استان هایی که تا حدود زیادی مبارزه انجام شده پیش ببریم و مشکل خاصی برای صنعت مرغداری و طیور پیش نیاید.
وی بیان داشت: اگر تلفاتی در مرغداری ها مشاهده شد، مرغداران گزارش دهند یا اگر کوچکترین علائمی از بیماری های مشکوک به بیماری حاد تنفسی مشاهده شد اطلاع رسانی تا نمونه گیری انجام شود.
مدیرکل دامپزشکی استان البرز اضافه کرد: همچنین مرغداران از رفت و آمد غیر ضروری به مراکزی که می تواند آلوده کننده باشد، خودداری کنند.
وی گفت: مردم در صورت مشاهده هرگونه تلفات پرندگان وحشی و مهاجر اطلاع رسانی کنند تا اقدامات لازم به عمل آید.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com