ثبت ۵۶۷ واحد پرورش طیور از استان قزوین در سامانه سماصط

ثبت ۵۶۷ واحد پرورش طیور از استان قزوین در سامانه سماصط
۵۶۷ واحد پرورش طیور از استان قزوین در سامانه مدیریت اطلاعات صنعت طیور (سماصط) ثبت شده است.

حمیدرضا عزتی، معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین ثبت ۵۶۷ واحد پرورش طیور از استان قزوین در سامانه سماصطگفت: ۵۶۷ واحد پرورش طیور به ظرفیت ۲۵ میلیون و ۳۴۸ هزار قطعه در سامانه مدیریت اطلاعات صنعت طیور (سماصط) ثبت شده است.

عزتی خاطرنشان کرد: این واحد‌ها شامل ۴۱۲ واحد نیمچه گوشتی، ۲۳ واحد مادر گوشتی، سه واحد اجداد گوشتی، ۲۳ واحد پولت تخم گذار، ۶۸ واحد تخم گذار، ۲ واحد مادر تخم گذار، ۲ واحد اجداد تخم گذار، ۲۴ واحد بوقلمون گوشتی، یک واحد بوقلمون مادر، ۶ واحد شترمرغ، ۲ واحد کبک و یک واحد بلدرچین است.

وی افزود: این سامانه از سال ۹۷ راه‌اندازی شده و با هدف ایجاد ساماندهی اوضاع صنعت طیور در استان‌های کشور به عنوان ابزاری کارآمد در راستای مدیریت این واحد‌ها شناخته می‌شود.

عزتی تصریح کرد: مدیریت تولید، امکان جلوگیری از فعالیت واحد‌های غیرمجاز، قابلیت ردیابی و پیگیری و فعالیت حلقه‌های تولید، رصد میزان تولید و توزیع جوجه یک روزه، ردیابی محصول از مزارع مرغ اجداد تا مزرعه مرغ مادر، گوشتی و در نهایت کشتارگاه از مزایای این سامانه است.

به گفته معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین، مرغدارانی که قصد جوجه ریزی دارند باید تمام اطلاعات خود را در سایت سماصط ثبت کنند تا سازمان جهاد کشاورزی بتواند به آن‌ها خدمات ارائه دهد.

عزتی گفت: این سامانه قابلیت از کل به جز رفتن از طریق آنالیزور‌ها در تمامی بخش‌ها را فراهم نموده که در مدیریت صنعت طیور بسیار کارآمد است.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com