ثبت مجوز سبز صادرات لبنیات برای چهار کارخانه ایرانی

ثبت مجوز سبز صادرات لبنیات برای چهار کارخانه ایرانی
رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: شرایط لازم مورد توافق دو کشور به کشتارگاه ها اعلام شده و قرار است مسئولان روسیه نظرنهایی خود را تا 25 بهمن برای صادرات گوشت مرغ از ایران اعلام کنند.
مهدی خلج با اشاره به اینکه کارخانجات لبنی از این پس می توانند محصولات و فراورده های لبنی را با رعایت شرایط و مقررات مورد توافق دو کشور به روسیه صادر کنند افزود: در نخستین گام چهار کارخانه فراورده های لبنی که تاییدیه سازمان دامپزشکی و فدراسیون روسیه را دریافت کردند مجوز صادرات دارند.
وی  گفت: مجوز سبز صادرات فراورده های لبنی برای این چهار کارخانه لبنی در سایت فدراسیون روسیه ثبت شده است.
رئیس سازمان دامپزشکی کشور افزود: براساس توافق دو کشور شیرخام باید در دامداری هایی تولید شود که از بیماری های تب برفکی/ سل گاوی و تب مالت پاک باشد و در زمان جمع آوری شیر نیز، دام به هیچکدام از بیماری های نامبرده مبتلا نباشد.
خلج گفت: همچنین شیرخام باید با خودروهای مخصوص یخچال دار و مجهز به کارخانجات مورد تایید سازمان دامپزشکی و کشور روسیه برای فراوری منتقل شود.
وی افزود: بسته بندی و برچسب های محصولات نیز تحت نظارت کارشناسان سازمان دامپزشکی کشور انجام می شود و با رعایت این دو، از این محصول به روسیه صادر می شود.
رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: مالکان کارخانجات لبنی چهارگانه باید هر چه سریعتر دامداری های واجد شرایط را به سازمان دامپزشکی معرفی کنند.
خلج افزود: کارخانجات باید بتوانند بازار خوبی را در کشور روسیه ایجاد کنند.
وی درباره روند صادرات محصولات شیلاتی به روسیه افزود: مراکز پرورش و فراوری آبزیان مورد بازدید کارشناسان روسیه قرار گرفت و پس از بازدید، نوزده شرکت مجوز صادرات به این کشور را دریافت کردند.
رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: هیچ محدودیتی برای صادرات به روسیه وجود ندارد و هر شرکتی که بتواند شرایط بهداشتی مورد تایید سازمان دامپزشکی و کشور روسیه را رعایت کند و واجد شرایط باشد، برای صادرات اقدام کند.
خلج افزود: هیچگونه منع بهداشتی برای صادرات محصولات شیلاتی نوزده شرکت تولیدی وجود ندارد و مالکان شرکت ها باید برای بازاریابی در کشور روسیه تلاش کنند.
وی با اشاره به اینکه چهارده ماه پیش کارشناسان و مسولان کشور روسیه از تعدادی از کشتارگاه های صنعتی طیور بازدید کردند گفت: دو کشتارگاه مورد تایید کارشناسان سازمان دامپزشکی کشور و روس ها قرار گرفت و این کشتارگاه ها در فهرست صادر کنندگان به کشور روسیه قرار دارند.
رئیس سازمان دامپزشکی کشور افزود: شرایط لازم مورد توافق دو کشور به کشتارگاه ها اعلام شده و قرار است مسئولان روسیه نظرنهایی خود را تا 25 بهمن برای صادرات گوشت مرغ از ایران اعلام کنند.
خلج درباره شرایط شیوع بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در کشور گفت: با مشارکت مرغداران ،‌تشکل ها و اتحادیه ها و پایش های منظم کارشناسان سازمان دامپزشکی مورد جدیدی از بیماری گزارش نشده است. اما چون در فصل سرما قرار داریم و ویروس ها در این شرایط آب و هوایی پایداری بیشتری دارند مراقبت و پایش مستمر انجام می شود.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com