ثبات نرخ تخم مرغ در بازار

ثبات نرخ تخم مرغ در بازار
رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار استان تهران از ثبات نرخ تخم مرغ در مرغداری خبر داد.
ناصر نبی پور رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار استان تهران از ثبات نرخ تخم مرغ در مرغداری خبر داد و گفت: اکنون متوسط  نرخ هر کیلو تخم مرغ در مرغداری 7 هزار و 500 و شانه ای 14 هزار و 500 تومان است.
وی با انتقاد از نوسان نرخ تخم مرغ در خرده فروشی ها افزود: با توجه به آنکه هر عدد تخم مرغ با نرخ های 600 تا 700 تومان در خرده فروشی ها عرضه می شود، از دستگاه های مسئول انتظار می رود که نظارت بیشتری در بازار داشته باشند.
نبی پور ادامه داد: در روزهای اخیر بیماری آنفلوانزا با روندی کندی در حال پیشروی است که در صورت استمرار این وضعیت و واردات محصول، شرایط مساعد تر خواهد شد.
به گفته این مقام مسئول براساس آخرین آمار 26 میلیون قطعه مرغ در پی شیوع بیماری  آنفلوانزا حاد پرندگان معدوم شدند که 24 میلیون قطعه آن مربوط به مرغ تخم گذار است.
وی آغاز مهاجرت پرندگان را عامل اصلی روند کند بیماری دانست و افزود: البته استان های درگیر تا پاک شدن کامل کشور از بیماری اجازه جوجه ریزی مجدد را ندارند.
نبی پور تولید روزانه تخم مرغ 800 تا 900 تن اعلام کرد.
رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار با اشاره به آخرین وضعیت خسارت وارده به واحدهای مرغداری گفت: تا کنون بیش از 360 میلیارد تومان خسارت به واحدهای مرغداری وارد شده است که غرامت  130 میلیارد تومانی تا شهریور ماه به طور کامل در اختیار مرغداران قرار گرفت و  از ابتدای مهر تنها 60 درصد خسارت ها پرداخت شده است.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com