ثبات قیمت مرغ نیازمند حذف واسطه‌ها

ثبات قیمت مرغ نیازمند حذف واسطه‌ها
رییس صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری حذف واسطه‌ها را یکی از راهکارهای ثبات قیمت مرغ دانست.
رحمان کرمی بر کنترل قیمت کالاهای اساسی و عدم فشار بر مردم تاکید کرد.
وی با اشاره به افزایش دو درصدی قیمت مرغ در استان، حذف واسطه‌ها را یکی از راهکارهای ثبات قیمت مرغ دانست و افزود: اکنون قیمت مرغ در بازار استان با قیمت 7 هزار و 300 تومان عرضه می‌شود.
به گفته وی، متاسفانه نهادهای دامی به صورت واسطه و غیر مستقیم در اختیار مرغداران قرار می‌گیرد که موجب تغییر در قیمت‌ها شده است.
کرمی با اشاره به توافق صورت گرفته در قیمت نهایی مرغ، تصریح کرد: با توافق صورت گرفته با اتحادیه مرغداران، با توجه به قیمت منطقه این محصول با قیمت مناسب در بازار عرضه می‌شود.
قیمت مرغ در چهارمحال و بختیاری همواره از میانگین کشوری پایین تر است
معاون صنعت، معدن و تجارن چهارمحال و بختیاری نیز با اشاره به افزایش قیمت مرغ در استان تصریح کرد: طبق قیمت منطقه‌ای مرف قیمت این محصول نیز در چهارمحال و بختیاری کاهش یا افزایش می‌یابد.
علیرضا جیلان با بیان اینکه همواره اختلاف قیمت مرغ در استان با اصفهان برقرار است، افزود: طبق معمول مرغ 200 تا 300 تومان زیر قیمت استان اصفهان در بازار استان عرضه می‌شود.
وی به عدم اختلاف قیمت کشتار با قیمت عرضه مرغ در بازار استان اصفهان اشاره و خاطرنشان کرد: در چهارمحال و بختیاری قیمت کشتار با قیمت عرضه مرغ در بازار اختلاف دارد، به طوری که همواره 200 تومان اختلاف کشتار تا فروش است و هر دو نیز به سود خود می‌رسند.
جیلان ارزان تر بودن هزینه‌ها نسبت به استان اصفهان و امکان کنترل بیشتر بر قیمت را از مهم ترین دلایل تفاوت قیمت مرغ در استان چهارمحال و بختیاری با استان همجوار برشمرد.
وی اعتراض مرغ فروشان برای افزایش قیمت مرغ را در استان قابل کنترل تر دانست و گفت: میزان کشتار قیمت مرغ در استان 70 تا حداکثر 100 تن است، این در حالی است که در استان اصفهان کشتار بیش از 1500 تن بوده و بر همین اساس امکان کنترل قیمت در استان ما بیش از استان اصفهان است.
جیلان خاطرنشان کرد: قیمت مرغ در استان همواره کنترل می‌شود، به طوری که هیچ گاه از میانگین کشوری بالاتر نرفته است.
وی با اشاره به ذخیره سازی مرغ منجمد به اندازه کافی در استان، افزود: صنعت، معدن و تجارت استان آمادگی دارد، در صورت هرگونه وقفه در کشتار و عرضه مرغ این محصول را به بازار عرضه کند.
جیلان همچین به افزایش قیمت ذرت و سویا و نقش آن در افزایش قیمت مرغ اشاره و تصریح کرد: امید است با کاهش تحریم‌ها قیمت این دو محصول و در نتیجه قیمت مرغ کاهش یابد.
تامین نهاده‌ها از طریق واسطه‌ها نقش موثری در افزایش قیمت مرغ دارد
یکی از مرغ فروشان استان نیز در گفت و گو با ایسنا به صرفه نبودن قیمت فروش را از دلایل افزایش قیمت این کالا عنوان کرد.
وی خاطرنشان کرد: قیمت مرغ در استان با توجه به وجود مشکلات و معضلاتی که در تامین نهاده‌ها وجود داشت، همچنین تفاوت قیمت با استان همجوار به صرفه نبود که با انجام مذاکرات با صنعت، معدن و تجارت استان این قیمت اصلاح شد.
به گفته این فروشنده، نهاده‌ها با واسطه به دست مصرف کننده می‌رسد که این امر موجب افزایش قیمت نهاده و در نتیجه مرغ می‌شود و در این صورت فروش مرغ زیر قیمت به ضرر مرغداران خواهد بود. 
 
نظرات شما
  •  

    شاپور والی خانی(مرغدار) گفت : ۹۲/۰۹/۱۱

    تا یک چیزی احتیاج نباشد به وجود نمیاد شک نکنید واسطه در اقتصاد ما خصوصا مرغداری مورد نیازه که وجود داره مسئولین محترم تا 100 تومان قیمت مرغ بالا میره تمام همتشون رو میزارن که پایین بیاد با اینکه میدونن رغدار سود ناچیز میکنه سکوت می کنن ولی وقتی مرغدار سود مناسب نداره از لحاظ مالی ضعیف میشه و باید یا تسهیلات بانکی بگیره یا دست به دامن واسطه ها بشه ،واسطه فقط وقتی حذف میشه که مرغدار از لحاظ مالی قوی باشه و به اون احتیاجی نداشته باشد وگرنه الان 30 ساله دارن میگن واسطه حذف بشه ولی روز به روز بیشتر

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com