ثبات قیمت مرغ در بازار مازندران

ثبات قیمت مرغ در بازار مازندران
رئیس سازمان جهادکشاورزی مازندران گفت: قیمت مرغ در بازار استان به ثبات رسیده است.
دلاور حیدرپور با اشاره به اینکه برای کنترل بازار و حفظ قدرت تولیدکنندگان از سال ۹۳ صادرات مرغ در دستور کار قرار گرفت و تاکنون مرغ باکیفیت به کشورهای هدف صادرشده است، اظهار کرد: در بازار مرغ، مرغ ریز گردش اقتصادی به‌صرفه‌ای دارد؛ دون کمتری می‌خواهد در زمان کوتاهی به بازار عرضه می‌شود و به خاطر نداشتن چربی، سلامت جامعه را هم تأمین می‌شود درحالی‌که مرغ با وزن بالا، چربی زیادی دارد که موقع مصرف، دور ریخته می‌شود.
وی افزود: در حال حاضر قیمت مرغ در بازار به ثبات رسیده است و انتظار داریم اتحادیه طیور نیز همکاری کند تا جوجه ریزی‌ها با برنامه‌ریزی انجام شود.
رییس جهاد کشاورزی مازندران، با ابراز رضایت از اینکه استان در حوزه محصولات آبزی‌پروری، جایگاه خوبی دارد، ادامه داد: باوجوداینکه بازار داخلی محصولات آبزی‌پروری تحت تأثیر عوامل بیرونی قرارگرفته است ولی راه برای صادرات این محصول بازشده است.
حیدر پور، در ادامه بابیان اینکه بازار صادرات مانند بازار داخل نیست که به هر میزانی عرضه شود، گفت: باید تلاش کنیم قدرت تجار ما در بازار قابل‌رقابت با بازار جهانی شود.
وی با اعلام اینکه دولت دو هزار میلیارد ریال برای محصولات لبنی یارانه داده است، افزود: دو هزار میلیارد تومان تسهیلات برای صادرات از دیگر اقدامات بود که سهم بخش کشاورزی ۱۴ درصد بوده است و درعین‌حال سود تسهیلات صادرات به ۱۱ درصد کاهش یافت و این رقم برای مناطق محروم با چهار درصد کاهش به هفت درصد رسید.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران، صادرات مرغ، تخم‌مرغ، جوجه یک‌روزه و آبزیان استان را بیشترین میزان و مثبت ارزیابی کرد و گفت: تمام مرغ‌های صادراتی استان با توجه به معیارهای بهداشتی بازار هدف به لحاظ میزان آنتی‌بیوتیک، بیماری‌های و ...مورد آزمایش قرار می‌گیرد و هیچ دغدغه‌ای از بابت سلامت مرغ و ماهی مازندران برای صادرات وجود ندارد.
حیدرپور، در پاسخ به سؤالی درباره میزان اعتبار تخصیصی ملی و استانی به حوزه کشاورزی، گفت: بودجه ملی حوزه کشاورزی (عمرانی) نسبت به سال گذشته رشد خوبی داشت ولی بودجه استانی مشابه سال قبل بوده است درعین‌حال بودجه عمرانی استانی حدود ۲۳ میلیارد تومان و ملی ۶۰ میلیارد تومان است که نسبت به سال گذشته سه برابر شده است.
وی، ادامه داد: ۱۰ هزار هکتار در بحث تجهیز و نوسازی، پروژه عمرانی حوزه کشاورزی است که برای سه هزار هکتار قرارداد بستیم و هزار و ۸۰۰ هکتار هم وارد مناقصه شده است درحالی‌که مصوبه سفر در بحث تجهیز و نوسازی ۵۰ میلیارد تومان بود که بناتر قول داده‌شده صد در صد تخصیص خواهد یافت.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران، با اعلام اینکه تاکنون بودجه عمرانی استانی ۵۰ درصد تخصیص یافت، افزود: بخشی از این تخصیص نقدی و بخشی دیگر از خزانه اسلامی است.
حیدرپور، در بخش دیگری از این گفتگو درباره عملکرد جهاد کشاورزی در حوزه اقتصاد مقاومتی گفت: در بحث اقتصاد مقاومتی همه اقدامات ما در راستای رویکرد دولت در این حوزه استوار است که تأمین امکانات و منابع، تسریع عملکرد را به همراه خواهد داشت.
وی افزود: سه پنجره واحدی که در بخش‌های کشاورزی، صنعت و معدن و گردشگری در استان تشکیل‌شده است مراحل پاسخ‌گویی به سرمایه‌گذاری و سرمایه‌گذاران را کاهش داده است.
این مسئول راه‌اندازی پنجره واحد را یکی از دستاوردهای اقتصاد مقاومتی در استان عنوان کرد و افزود: با راه‌اندازی پنجره واحد از فروردین‌ماه سال جاری، سرمایه‌گذاران در کمترین زمان نتیجه درخواست‌های خود را از دستگاه‌های اجرایی دریافت می‌کنند.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com