تکلیف کارخانجات لبنی به عرضه محصولات کم‌چرب

تکلیف کارخانجات لبنی به عرضه محصولات کم‌چرب
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر اینکه کارخانجات لبنی باید به تعهدات خود با دولت پایبند باشند، گفت: بر این اساس، آنها باید 50 درصد ظرفیت تولید خود را به تولید محصولات کم‌چرب با قیمت مصوب دولتی اختصاص دهند.
حسن رادمرد با تاکید بر اینکه دولت با کارخانجات تولیدکنندگان فرآورده‌های لبنی توافق کرده است که این کارخانجات 50 درصد محصولات خود را به قیمت رسمی و دولتی عرضه کنند، گفت: البته این به معنای آن نیست که این کارخانجات می‌توانند 50 درصد مابقی را به هر قیمتی عرضه کنند، بلکه این قیمت نیز باید با توافق انجمن‌های مربوطه و تائید سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان تعیین شود.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: این توافق در مرحله قبل بررسی قیمت با تولیدکنندگان صورت گرفته و تا زمانی که تصمیم جدیدی در این رابطه اتخاذ نشود، پابرجا است.
وی تصریح کرد: بر این اساس کارخانجات باید به تعهدات خود پایبند باشند و به عرضه محصولات در بازار به میزان کافی بپردازند، این در شرایطی است که اگر کارخانه‌ای به دلیل سود بیشتر، اقدام به کاهش عرضه لبنیات کم‌چرب با قیمت دولتی کند، حتما متخلف شمرده شده و با آن برخورد می‌شود.
به گزارش مهر، هم اکنون لبنیات کم‌چرب در بازار به میزان کافی وجود ندارد و بیشتر مغازه‌داران، لبنیات پرچرب را در یخچال‌های خود نگهداری می‌کنند، دلیل آن هم عدم عرضه از سوی کارخانجات عنوان شده است.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com