تکلیف حجتی به سازمان دامپزشکی برای تامین کیفی داروها و واکسن‌های دامی

تکلیف حجتی به سازمان دامپزشکی برای تامین کیفی داروها و واکسن‌های دامی
وزیر جهاد کشاورزی گفت: نهاده‌های دامی اعم از خوراک دام و طیور و آبزیان و داروها و واکسن های دامپزشکی باید با بهترین کیفیت ممکن در اختیار بهره برداران قرار گیرد.
وزیر جهاد کشاورزی در نشست با مدیران ارشد سازمان دامپزشکی اظهار داشت:  در طراحی تشکیلات دولتی، ساختاری مناسب برای سازمان دامپزشکی پیش بینی نشده است، به گونه ای که ساختار موجود کوچک است واین سازمان در واقع به نوعی مورد بی مهری و کم توجهی قرار گرفته است.
حجتی تصریح کرد: سازمان دامپزشکی یک سازمان حاکمیتی مهم و موثر است، اما هنوز جایگاه این سازمان به خوبی شناخته نشده است، بنابراین باید از تمامی فرصت ها و ظرفیت‌های رسانه‌ای برای معرفی و تبیین نقش و مسئولیت های سازمان دامپزشکی در سلامت و بهداشت غذای مردم استفاده کرد.
وی اظهار داشت: مسوولین در حوزه دامپزشکی و تولیدات دامی باید به رویدادهایی که در حوزه وظایف و مسوولیت های آنها در سطح ملی و بین المللی اتفاق می افتد،حساس باشند و برای هر مورد تحلیل کارشناسی دقیق، کامل و جامعی داشته باشند تا بتوانند به موقع و به شکلی مناسب نسبت به انها واکنش نشان دهند.
حجتی تصریح کرد: نهاده های دامی اعم از خوراک دام و طیور و آبزیان و داروها و واکسن های دامپزشکی باید با بهترین کیفیت ممکن در اختیار بهره برداران قرار داشته باشد، لذا ضمن ضرورت حمایت از تولید داخلی باید در جهت ارتقاء کیفیت این تولیدات ، اقدام شود و در صورت نیاز از تولیدات با کیفیت سایر کشورها نیز استفاده شود تا تولید فرآورده های دامی با بهترین کیفیت و صرف کمترین هزینه ، قابل رقابت در بازارهای بین المللی باشند و صنعت دامداری، مرغداری و آبزی پروری کشور بتواند با قوت به فعالیت خود ادامه دهد.
وی همچنین ضمن تقدیر از عملکرد سازمان دامپزشکی در مسائل قرنطینه ای بر اعمال ضوابط بهداشتی و قرنطینه ای تاکید کرد.
در این جلسه مهدی خلج رئیس سازمان دامپزشکی نیز ضمن ارائه گزارشی از عملکرد سازمان دامپزشکی گفت: طیف فعالیت های دامپزشکی و گستره نظارت دامپزشکی از مزرعه تا سفره ، بسیار وسیع است.
وی اظهار داشت: سازمان دامپزشکی یکی از سازمان های پیشرو در عرصه خدمات الکترونیک است تا توان واکنش سریع را داشته باشد.

 
نظرات شما
  •  

    محد رضا خدائی گفت : ۹۳/۰۸/۲۱

    با تشکر از وزیر محترم که تا این حد روی مسایل دامپزشکی حساس شده اند.بنده متاسفانه دو دهه است که در این صنعت فعالیت می کنم سالهای اخیر کیفیت داروها واکسنها به قدری تنزل کرده که احساس می کنیم بجای دارو یا واکسن اب مقطر تزریق می کنیم تزریق واکسن بجای تحریک سیستم ایمنیت باعث به فلاکت کشاندن مرغداران شده است در موردی بنده مشاهده کرده ام که استفاده از واکسن باعث حساسیت ان نقطه از تزریق شده وگله دچار بیماری وعفونت ثانویه شده است.

    پاسخ...
  •  
    گفت : ...

    دامپزشك گفت : ۹۳/۰۸/۲۲

    فرمايش شما در مورد داروهاي برخي توليدكنندگان داخلي كه محصولات خود را با تخفيفات ٦٠-٧٠ درصدي و در قبال چكهاي بلندمدت ٨-١٦ ماهه به داروخانه ها عرضه مي كنند مي تواند صحت داشته باشد.

    پاسخ...
  •  

    احمد خسینی ( مرغدار ) گفت : ۹۳/۰۸/۲۳

    متاسفانه این عادت تعریف و تمجیدها همچنان در مراسمها و گفتارها تمام شدنی ندارد مسولین محترم اگر واقعا" دلسوز مملکتند بیایند سطح علمی . کیفیت و عملکرد تخصصی واقعی پرسنل این سازمان را با دیدی واقع بینانه مورد سنجش قرار دهند فقط یک مورد کافیست که به عرض وزیر محترم برسانم در بیشتر موارد استفاده از واکسنها یا ایمنی ایجاد نشده یا گله سالم را به تلفات دچار نموده است در مورد داروها هم واقعا" شایان تقدیر انچنانی نیست بهتر است به جای امضا و مهرهای حاکمیتی تجویز ها و برنامه ریزیهای تخصصی تر ارائه نمود

    پاسخ...
  •  

    !!!!!!!!!! گفت : ۹۳/۰۸/۲۳

    30درصدصنعت دامپروری کشوررانابودکردی بخصوص مرغدارها!!!!!!!!!!!!واکسن میخوان چیکار؟؟واکسنی بسازیدکه از سکته کردن مرغدارها به دست شماهاجلوگیری کنه....خدا کمکتون کنه ازنوع برعکسش.!!اقایان وزیروزرای صنعت دامپروری!!!!!!!!!!!!!

    پاسخ...
  •  
    گفت : ...

    مرغدار برشکسته گفت : ۹۳/۰۸/۲۴

    کیفیت داروها و واکسن ها که اظهر من الشمس است . نتیجه تخفیفات 70 تا 100 درصدی شرکت ها و باج دادن از جیب مرغدار به داروخانه ها و شرکت های پخش همین برشکسته شدن صنعت میشود . مگر میشود سازمان از این اتفاقات بی خبر باشد ...

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com