تکرار داستان افزایش قیمت تخم‌مرغ

تکرار داستان افزایش قیمت تخم‌مرغ
عضو کمیسیون کشاورزی،آب ومنابع طبیعی‌مجلس، با کاهش جوجه ریزی مرغداری ها به طور حتم در آینده نزدیک با افزایش نرخ تخم مرغ در بازار مواجه خواهیم شد،گفت:در صورت عدم تخصیص ارزمرجع به نهاده های دامی در آینده نزدیک شاهد تعطیلی بسیاری از مرغداری ها در کشور خواهیم بود.
محمد اسماعیل نیا در واکنش به افزایش بیش از دو برابری قیمت‌ خوراک مرغ در بازار، گفت: به علت عدم تخصیص ارزمرجع به نهاده های دامی متأسفانه امروز کشور با افزایش چشمگیر  قیمت نهاده های دامی مواجه شده است.
نماینده مردم کاشمر، بردسکن و خلیل آباد درمجلس شورای اسلامی،با تأکید براینکه روند صعودی افزایش قیمت نهاده ها در بازار به طورحتم  تأثیرمنفی درآینده به این صنعت خواهد گذاشت،تصریح کرد: با توجه به افزایش صعودی قیمت‌ خوراک مرغ ونیز افزایش هزینه های تولید برای مرغداران و همچنین عرضه مرغ کیلویی فقط 6 هزار تومان در بازار به طور حتم مرغداران در آینده چاره ای جزء تعطیلی و حذف درصد قابل توجهی از گله های مولد خود را ندارند.
این نماینده مردم در مجلس نهم، در تشریح راهکاری مبنی بر جلوگیری از تعطیلی بسیاری از مرغداری های کشور، اظهار داشت: دولت یا باید نهاده های دامی را با ارز مرجع در اختیار مرغداران قرار دهد و یا مرغ را کیلویی 9700 تومان به بازار عرضه کند که این مهم به طور حتم منجر به کاهش مصرف کننده نهایی در کشور و به دنبال آن برشکستگی مرغداری ها می شود.
اسماعیل نیا، افزود: دولت باید با تخصیص ارز مرجع به نهاده های دامی  این محصول را با قیمت مناسب در اختیارمرغداران قراردهد به طوری که اگر با ارز مبادله ای این نهاده ها به دست مرغداران رسد به طورحتم موجب ورشکستگی بسیاری از مرغداریهای کشورخواهد شد.
وی، ادامه داد: اگرهرچه سریع تر به مرغداران توجه نشود و جوجه ریزی در هفته های آینده صورت نگیرد،به دنبال کاهش عرضه جوجه به طور حتم کشوردرهفته های آینده با کاهش مرغ وتخم مرغ و نیز افزایش شدید قیمت آن در بازار مواجه می شود.
عضو کمیسیون کشاورزی،آب ومنابع طبیعی‌مجلس،گفت: وزارت جهاد کشاورزی و وزارت صنعت و معدن و تجارت باید در اسرع وقت به بازار مرغ و تخم‌مرغ توجه کند تا وقایع تلخ و نوسانات شدید قیمت این فرآورده‌ پروتئینی که در سال‌های گذشته رخ داده در سال جاری  دیگر تکرار نشود و واردات این محصول نیز به کشور صورت نگیرد.

 
نظرات شما
  •  

    اهوازی گفت : ۹۲/۰۵/۲۱

    قیمت مرغ زنده با لا تر از اینه که سا یت شما. اعلام میکنه لطفا انصاف را رعایت کنید زیرا موجب زیان مرغداری که سویا 1800 تومانی به مرغش داده به عنوان مثال در تا ریخ 21/5/92 مرغ. زنده در اهواز 4700 میباشد که سایت معظم شما 4550 قیمت یک هفته پیش را اعلام کرده .با تشکر اهوازی 

    پاسخ...
  •  

    مرغدار گفت : ۹۲/۰۵/۲۶

    حرف جناب اهوازي درسته ، بنده هم تحقيق كردم قيمت ٤٧٠٠ بوده و تا خريد جمعه 25 مرداد همون ٤٧٠٠ ثابت بوده !
    خواهشمندم مديريت سايت پاسخ مناسبي در اين رابطه بدهد....

    پاسخ...
  •  

    مرغدار گفت : ۹۲/۰۵/۲۷

    عوضش وقتی قیمتها پایین میاد سریع آبی میکنن. تازه فهمیدم چرا من از پرسپولیس خوشم میاد از استقلال نه ولی هیچوقت رنگ قرمز رو نمیبینیم.

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com