تکذیب معدوم سازی 75 میلیون قطعه مرغ

تکذیب معدوم سازی 75 میلیون قطعه مرغ
میزان جوجه‌ریزی در خردادماه سال جاری به 88 میلیون و 520 هزار و 391 قطعه رسید که نسبت به مدت مشابه سال گذشته سه‌میلیون و 743 هزار و 814 قطعه افزایش داشته است.
معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی با اعلام این مطلب گفت: جوجه‌ریزی طی سه ماه اول سال جاری نسبت به سال گذشته با افزایش چشمگیری روبه‌رو بوده است.
سعادت‌الله عباسی افزود: میزان جوجه‌ریزی در خردادماه سال 90، 84 میلیون و 776 هزار و 577 قطعه بوده که در سال جاری با سه‌میلیون و 743 هزار و 814 هزار قطعه به 88 میلیون و 520 هزار و 391 قطعه رسیده است.
وی خاطرنشان کرد: حجم جوجه‌ریزی از فروردین‌ماه سال جاری نسبت به سال گذشته در روندی افزایشی قرار گرفته است، به‌طوری‌که در اردیبهشت‌ماه سال 91 میزان جوجه‌ریزی چهار میلیون و 215 هزار و 912 قطعه افزایش داشته است.
عباسی ادامه داد: روند افزایشی مذکور طی خردادماه نیز تکرار شده و در حوزه تولید، افزایش جوجه‌ریزی به‌طور مستمر ادامه داشته است که نشان‌دهنده آن است که واحدهای مرغداری به اندازه کافی اقدام به جوجه‌ریزی کرده‌اند و در صورت تأمین نهاده‌های مورد نیاز، امکان افزایش تولید در بازار می‌توانست محرز باشد.
معاون امور تولیدات دامی ضمن تکذیب شایعه اخیر پیرامون ارتباط بحران افزایش قیمت مرغ با معدوم‌سازی بیش از 75 میلیون قطعه مرغ در مرغداری‌ها تصریح کرد: این اقدام به سال 89 بازمی‌گردد که پس از به‌وجود آمدن بیماری‌ها ازجمله آنفلوآنزای مرغی در آن سال به وقوع پیوست اما با افزایش جوجه‌ریزی در اوایل سال 90 جبران شد و تأثیری در بازار سال 91 نداشته است.
وی یادآور شد: در سال 90 ثبات قمیت مرغ وجود داشت و مرغداران مشکل کاهش قیمت خرید مرغ را داشتند که نشان‌دهنده آن است که معدوم‌سازی 75 میلیون قطعه مرغ در سال 89 اثری در بحران‌های اخیر افزایش قیمت مرغ نداشته است.
عباسی تأکید کرد: از سوی دیگر، معدوم‌سازی‌ها صرفاً در واحدهای مرغ‌های تخم‌گذار صورت گرفته و در سایر واحدهای پرورش مرغ گزارش نشده است.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com