توپ افزایش قیمت مرغ در زمین واحدهای تولید جوجه یکروزه افتاد

توپ افزایش قیمت مرغ در زمین واحدهای تولید جوجه یکروزه افتاد
حیدری مدیرعامل اتحادیه مرغداران استان مرکزی گفت: علت اصلی افزایش قیمت مرغ در این روزها، به دلیل خودداری مرغداران مرغ مادر (به درخواست سندیکای جوجه داران) از خواباندن تخم مرغ برای ایجاد جوجه یکروزه بود. این اتفاق که در برهه ای حدودا دو هفته ای –نهم تا بیستم مهرماه- و در اعتراض به قیمت پایین جوجه یکروزه انجام شد، این روزها تاثیر خود را در بازار مرغ گذاشته و باعث شده تا قیمت آن به حدود ۳۵هزار تومان برسد.
 وی افزود: در حال حاضر هم مرغ زنده خیلی به ندرت در بازار وجود دارد ولی به نظر می رسد با توجه به ادامه روند خواباندن تخم مرغ ها و تبدیل آن به جوجه یکروزه پس از بیستم مهر ماه، این کمبود مرغ زنده و افزایش قیمت ها تا یکی دو هفته دیگر برطرف شود و قیمت ها به قبل و حدود 27هزار تومان برگردد.
حیدری ادامه داد: البته سازمان صمت و جهادکشاورزی استان دو روز گذشته قیمت مرغ گرم را 29هزار تومان اعلام کرد و باید مرغ تازه با این قیمت در مرغ فروشی های استان به فروش برسد.
 مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی استان مرکزی با بیان اینکه اگر دولت(وزارت جهاد کشاورزی) جلوی نخواباندن تخم مرغ برای تبدیل به جوجه را می‌گرفت، امروز شاهد این افزایش قیمت نبودیم، گفت: البته قبلا هم اتفاقات مشابهی در اعتراض به قیمت مرغ و جوجه یک روزه افتاده بود ولی هیچگاه به طور کلی زنجیره تولید جوجه یک روزه قطع نشده بود ولی در نهم تا بیستم مهرماه امسال شاهد قطع یکی دو هفته ای این زنجیره بودیم.
وی در پاسخ به این سوال که دولت از این هماهنگی برای عدم تولید جوجه یک روزه اطلاع نداشته یا اینکه مطلع بوده و قصد جلوگیری از آن را نداشته، گفت: دولت را نمی دانم ولی اتحادیه مرغداران استان از این قضیه چند روز قبل از آن اطلاع داشت.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com