تولیدکنندگان مرغ همچنان زیان می‌دهند

تولیدکنندگان مرغ همچنان زیان می‌دهند
در حال حاضر مرغداری‌ها بدلیل کمبود نقدینگی و عدم فروش محصولاتشان با ۷۰ درصد ظرفیت تولید فعالیت می‌کنند و زیان ده هستند.
رییس هیات مدیره اتحادیه سراسری صنعت مرغداری کشور از احتمال عرضه مرغ‌های ترکیه‌ای در سبد کالایی خبر داد.
حمید فاضلی، رییس هیات مدیره اتحادیه سراسری صنعت مرغداری کشور در گفتگو با خبرنگار ایلنا در خصوص وضعیت تولید مرغداران اظهار داشت: هم اکنون حجم تولید مرغ گوشتی در کشور ماهانه حدود ۱۲۰ تا ۱۴۰ هزار تن است و تقریبا همین میزان نیز مصرف داخل داریم و سرانه مصرف سالیانه نیز حدود ۲۵ کیلوگرم برای هر خانواده است که در صورت سرمایه گذاری در این بخش مرغداران پتانسیل تولید مرغ تا ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تن در سال را دارند.
وی افزود: در حال حاضر مرغداری‌ها بدلیل کمبود نقدینگی و عدم فروش محصولاتشان با ۷۰ درصد ظرفیت تولید فعالیت می‌کنند و زیان ده هستند.
فاضلی تصریح کرد: در صورتی که شرایط صادرات مرغ فراهم شود پتانسیل تولید و صادرات  ۳۰۰ هزار تنی مرغ وجود دارد این در حالی است که مسئولین تنها به واردات مرغ می‌اندیشند.
وی با انتقاد از واردات مرغ از کشورهای دیگر نظیر برزیل و ترکیه گفت: ما نیازی به واردات مرغ نداریم، در شرایطی که قدرت خرید مردم کم شده و با مازاد تولید مواجه هستیم باید به فکر صادرات باشیم.
رییس هیات مدیره اتحادیه سراسری صنعت مرغداری کشور افزود: به نظر می‌رسد عوامل پشت پرده‌ای که همیشه به دنبال سود هستند هم اکنون نیز با واردات مرغ از ترکیه می‌خواهند مرغ‌های ترکیه را در سبد کالایی به مردم عرضه کنند.
وی در خاتمه با اشاره به نرخ مرغ گفت: هم اکنون بهای مرغ زنده درب مرغداری از ۴ هزار تا ۴ هزار و ۲۰۰ تومان است و مرغ پر کنده برای مصرف کننده نیز هر کیلو حدود ۶ هزار تومان به فروش می‌رسد.

 
نظرات شما
  •  

    مرغدار بدبخت گفت : ۹۲/۱۰/۲۴

    اخه تا کی میخواید همش اخبار پوشش بدید و تحلیل کنید.داریم له میشیم با این وضعیت.واقعا اگه دل سوز بودید یکم این اخبار رو به بالا دستیا انتقال میدادید.اخه این چه تولیدیه که همش ضرره مرغ 4400 تومان با چه نوع محاسبه ای قیمت گذاری شده است.اخه این مسئول کیه که این همه اه و ناله رو به جون میخره

    پاسخ...
  •  

    مرغدار از شمالغرب گفت : ۹۲/۱۰/۲۵

    از قرار دادن مرغ تولید داخل در سبد کالا سودی عایدشان نمی شود در کشور جمهوری اسلامی با واردات و رانت خواری و اختلاس های مکرر به فکر پر کردن جیب خودشان هستند بذار تولید کننده داخل بدبخت و بد بخت تر شود آیا این است عمل به فرمایشات مقام معظم رهبری و حمایت از تولید واقعا جای بسی تاسف است

    پاسخ...
  •  

    مرغداری از شمال غرب گفت : ۹۲/۱۰/۲۵

    عرضه مرغ ترکیه در سبد کالایی، به این میگن حمایت از تولید کننده داخلی من نمی دونم چرا مسئولین ما با این عجله به وعد های انتخاباتی خود عمل میکنند ماشا ا...

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com