تولیدکنندگان روی هر کیلوگرم مرغ گوشتی 1000 تومان ضرر می دهند

تولیدکنندگان روی هر کیلوگرم مرغ گوشتی 1000 تومان ضرر می دهند
مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی ایران گفت: با توجه به هزینه های تمام شده تولید و میزان تلفات، هم اکنون تولیدکنندگان روی هر کیلوگرم مرغ گوشتی بین 800 تا 1000 تومان ضرر و زیان می دهند.
همایون دارابی نرخ خرید مرغ زنده را غیرواقعی دانست و افزود: طی ماه های گذشته قیمت گذاری مرغ مشکل عمده تولیدکنندگان بوده، به طوری که نرخ واقعی تولید مرغ زنده بالاتر از حاشیه بازار است.
وی گفت: در حالی که میانگین قیمت واقعی تولید هر کیلوگرم مرغ گوشتی زنده 5400 تومان است اکنون هر کیلوگرم مرغ زنده حدود 4600 تومان از تولیدکنندگان خریده می شود که این امر حاکی از خسارت 800 تا 1000 تومان تولیدکنندگان روی هر کیلوگرم مرغ است.
به گفته دارابی، مصرف کنندگان نیز هر کیلوگرم مرغ گوشتی را به قیمت 6700 تومان خریداری می کنند.
وی به نقل از آمار شرکت پشتیبانی امور دام، میزان گوشت مرغ ذخیره شده را 130 هزار تن عنوان کرد و اظهار داشت: شرکت پشتیبانی امور دام سالانه حدود 5 درصد تولید مرغ کشور را خریداری و ذخیره سازی می کند که متاسفانه این میزان مرغ نیز کمتر از قیمت واقعی از تولیدکنندگان خریداری می شود.
مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی تصریح کرد: این درحالیست که سازمان تنظیم بازار و سازمان حمایت از تولید کنندگان و مصرف کنندگان نیز بر این باورند که قیمت واقعی تولید هر کیلوگرم مرغ گوشتی بیش از قیمت خرید تضمینی آن است، اما حاضر به اعمال نرخ واقعی برای خرید از تولیدکنندگان نیستند که این امر اجحاف به تولیدکنندگان خواهد بود.
وی افت مرغ زنده را برای تبدیل به مرغ قابل مصرف حدود 25 درصد دانست و گفت: شرکت پشتیبانی امور دام مرغ کشتار شده شیرین پک آماده طبخ را به قیمت 6500 تومان خریداری و برای تامین مرغ مورد نیاز کشور و برقراری تعادل در قیمت ها وارد بازار می کند.
وی استمرار 70 درصد تولید گوشت مرغ را وابسته به تامین نهاده ها دانست و ادامه داد: هم اکنون نهاده های ذرت و سویای مورد نیاز تولید طیور کشور تامین است اما تولیدکنندگان این نهاده ها را با ارز آزاد و قیمت بازار خریداری و تامین می کنند که همین امر موجب افزایش هزینه های تمام شده تولید می شود.
به گفته وی، هم اکنون 2 میلیون تن گوشت مرغ توسط 23 هزار واحد مرغداری تولیدکننده مرغ گوشتی تولید و روانه بازار می شود.

 
نظرات شما
  •  

    اقبال دلیری گفت : ۹۳/۰۴/۲۴

    اقای دارابی و دست اندرکاران محترم هرازچند گاهی قیمت مرغ و برسی میکنید و ضرر تولید کننده را اعلام میفرمایید بله همه این ضررو قبول داریم ومیدونیم ام متاسفانه کو گوش شنوا و شما که کاربه دست هستید کدام قدم مثبت و برداشتید مثلا اعلام میکنید که میدونیم یا هستیم این دردی از مارا دوا نخواهد کرد لطفا تعطیل کنید این سخنان شیرن و داستانی خودتان را . باتشکر

    پاسخ...
  •  

    مرغدار گفت : ۹۳/۰۴/۲۴

    جناب دارابي ما توليد كنندگان مرغ گوشتي از شما تشكر ميكنيم كه اين امر (ضررمرغدار) رو تذكر ميدهيد اما اين راهكار نيست هي گفتن و گفتن فايده اي ندارد يك كار اساسي نامه سر گشاده اي به مجلس دولت دفتر مقام معظم رهبري و...تنها اين كار جواب ميدهد.

    پاسخ...
  •  

    صمصام گفت : ۹۳/۰۴/۲۴

    به نظر بنده کلیه اتحادیه های مراکز استانها جمع شوند و به دستگاههای قضایی از بابت بی عدالتی دولت و به خاک سیاه نشوندن کلیه مرغداران در طول یکسال شکایت کنند بخدا تمامی ما مرغداران پشتشون هستیم . تا کی التماس دولت رو بکنیم دولت از خداشه کاهش تورم از جیب تولید کننده باشه تا با خود شیرینی جلوی مردم بتونه 3 ساله دیگه رای بیاره بخدا دیگه ذله شدیم.

    پاسخ...
  •  

    رضا گفت : ۹۳/۰۴/۲۵

    نرود میخ اهنی درسنگ هرکس تواین مملکت دنبال تولید باشد دیوانه است وقتی باسرمایه ات میتونی نزول حلال بالای 30%بخوری چراهی بیای به دولتی ها التماس کنی که شاید اجازه دادند توهم زندگی کنی

    پاسخ...
  •  

    مرغدار گفت : ۹۳/۰۴/۲۶

    بله آقای مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی ایران ما هرچه این حرف ها را به مرغ ها انتقال میدهیم.انگار نه انگار. اصلا همکاری نمی کنند. آخه مرغ اند . نمی فهمند. از پرندگان چه انتظاری می توان داشت؟

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com