تولیدکنندگان در انتظار افزایش قیمت مرغ هستند

تولیدکنندگان در انتظار افزایش قیمت مرغ هستند
درست است که بحث تنظیم بازار را نیز به وزارت جهاد کشاورزی واگذار کرده‌اند اما سازمان حمایت از زیر‌مجموعه های وزارت صنعت معدن و تجارت است و سرنخ این بخش به دست این سازمان است.
رئیس اتحادیه تولیدکنندگان مرغ‌ گوشتی گفت:تولیدکنندگان در انتظار افزایش قیمت مرغ هستند.
محمد یوسفی رئیس اتحادیه تولیدکنندگان مرغ‌ گوشتی با اشاره به زیان‌ده بودن تولید مرغ در شرایط کنونی اظهار داشت:هم دولت و هم تشکل‌ها این موضوع را می‌دانند که مرغ‌داران همچنان زیان‌ده هستند و انگیزه‌ای برای تولید مرغ ندارند.
وی افزود: بسیاری از تولیدکنندگان ترجیح می‌دهند تولید با ضرر خود را متوقف کرده و از جیب بخورند.
رییس اتحادیه تولیدکنندگان مرغ گوشتی ادامه داد: قیمت تمام‌شده تولید مرغ گوشتی در حال حاضر بین 5100 و 5200 تومان است اما مرغی که در بازار عرضه می‌شود هر کیلو 4400 تومان است. پیشنهاد ما این است تا سازمان حمایت قیمت تمام شده مرغ را بررسی کند و نرخی را برای آن در نظر بگیرد که تولیدکننده ضرر نکند.
وی نرخ پیشنهادی تولیدکنندگان را 7500 اعلام کرد و گفت: ما به التفاوت این نرخ از جیب تولیدکننده به صورت یارانه‌ای برای مصرف کننده هزینه می شود تا مرغ را خریداری کنند هر چند ما می‌دانیم که قدرت خرید مردم کاسته شده اما دولت باید در این زمینه اقدام کند.
یوسفی با بیان اینکه متولی صنعت مرغداری وزارت جهاد کشاورزی است گفت: درست است که بحث تنظیم بازار را نیز به وزارت جهاد کشاورزی واگذار کرده‌اند اما سازمان حمایت از زیر‌مجموعه های وزارت صنعت معدن و تجارت است و سرنخ این بخش به دست این سازمان است.
یوسفی ادامه داد: در طرح ضیافت ماه رمضان شرکت پشتیبانی امور دام هر کیلو مرغ را 5500 تومان عرضه کرد اما این مرغ‌ها نیز خریداری نداشت.
وی در ادامه به نرخ‌گذاری نهاده‌های دامی اشاره کرد و گفت:واردکنندگان متعددی در بازار نهاده‌ها را با نرخ ارز دولتی آوردند و با ارز آزاد به تولیدکنندگان فروختند و هم اکنون نیز نهاده‌های دامی با ارز آزاد به فروش می‌رسد.
وی گفت:هم اکنون نرخ سوخت از لیتری 150 تومان به 250 تومان رسیده به انضمام افزایش هزینه دستمزد پرسنل و افزایش کرایه حمل و نقل با عدم تغییر نرخ مرغ مواجهیم  و شاهد آنیم که تولیدکننده برای ادامه کار انگیزه ای ندارند تا جایی که بهای جوجه از 2200 تومان به 1000 تومان رسیده و در صورتی که این روند ادامه پیدا کند به زیر هزار تومان نیز خواهد رسید.
وی در خاتمه گفت: تولید مرغ به هیچ عنوان صرفه اقتصادی ندارد و در حال حاضر تولیدکنندگان به امید افزایش قیمت‌ها پس از ماه رمضان هستند.

 
نظرات شما
  •  

    مرغدار گفت : ۹۳/۰۴/۱۸

    اين گفتنها هيچ فايده اي ندارد چون در سيستم نرخ گذاري هيچ اراده اي براي اينكار وجودندارد واقاي يوسفي عزيز عز خود ميبري و زحمت ما ميداري

    پاسخ...
  •  

    ارش از کردستان گفت : ۹۳/۰۴/۱۹

    کو گوش شنوا اقایان فقط میخواندتورم کنترل کنن اونم از جیب مرغدار کسی نیست بگه اگه زرنگین قیمت گوشت قرمز برنج حبوبات و... مابقی اجناس کنترل کنید

    پاسخ...
  •  

    فاطمه مشایخی گفت : ۹۳/۰۴/۱۹

    سلام دلم به حال خودمان میسوزد این چه قیمت مرغی است چرا هیچکس جواب گو نیبست حرفهای صد تا یه غاز مثل سه تا مرغ دارم روزی دو تا تخم میزاره را تو کامنتها دیدم ولی انتقادهای سازنده تولید کننده ها کشک است وسانسور میشود تا زمانی که به شکل عمل شود تولید کننده راه به جایی نمی برد واقعا که ....حالا چرا صدایی از هیچ مسوولی بلند نمی شود بیش از یکسال است که قیمت مرغ با قیمت تمام شده ان همخوانی ندارد ولی همه ساکت مانده اید به جای حل مسله صورت مسله را پاک میکنید اخر این چه تولید پوچی است

    پاسخ...
  •  

    علیزاده گفت : ۹۳/۰۴/۲۰

    با سلام. بااین وضع بایستی به حال این صنعت ناله کنیم. محتاج معجزه ایم!!! تا ما تولیدکننده ها تشکیلات صنفی به معنای واقعی که در مقابل ناعدالتی که الان وجود داره نداشته باشیم هیچ کسی دلش به حال ما نمی سوزه.اگر از زیان ما خبر دارن و وضع اینه که وای بر ما که هنوز تولید رو ول نمیکنیم

    پاسخ...
  •  

    محمد صادق پرهون گفت : ۹۳/۰۴/۲۱

    باسلام.. اخه این قیمت بخواد درستم بشه تابرگرده به قیمت اصلی ضرر مرغدارا رو کی میده من که چشمم اب نمیخوره

    پاسخ...
  •  

    امیر بهمن گفت : ۹۳/۰۴/۲۱

    متاسفم مسوولین itp کامنتهای مهم و سازنده را ول کردید چسبیدید به چهار تا مرغ خانگی تو را به خدا انتقادهای سازنده راسانسور نکنید که مسوولین بگویند همه چی ارومه بابا به خدا مرغدار داره ضرر میده کی باید جواب بده ؟؟؟؟ضرر کیلویی 700 تا 800 تومان که تو تولید یک مرغدار 70000 قطعه ای که180 تن تولید داره می شود 126 تا 144 میلیون تومان ضرر .خدایش کی می تونه با تولید مرغ این ضرر را جبران کنه؟؟؟؟؟؟؟؟؟به حق این ماه عزیز این انتقادها را سانسور نکنید.

    پاسخ...
  •  

    مرغدار ایلامی گفت : ۹۳/۰۴/۳۱

    قدیمیها گفتن تا روباه قواله دست داد پوستشو از گردن در اوردن تا شما بخواین قیمت مرغ را درست کنین 12000نفر مثل من و امسال من به کل داغون میشن ای بابا ول کنین ای قولها ووعده های پوچدان جناب اقای یوسفی شما هم کم الکی برا ما مر غدارها شعر بگو ما دیگه عادت کردیم به ضرر اگه راست میگی چرا یک ساله دادی نزدی ما دیگه هیچ کسو باور نداریم برو خدا جای دیکه روزید بده ما را ول کن بابا

    پاسخ...
  •  

    علی گفت : ۹۳/۰۴/۳۱

    واقعا ً متاسفم که دولت نمی تونه قیمت تمام شده یک کیلو مرغ را محاسبه و سود مورد انتظار را به آن اضافه کنه تا مرغداران این همه زیان نبینند .

    پاسخ...
  •  

    مرغدارازبیرجند گفت : ۹۳/۰۵/۰۱

    سلام.متاسفانه مسئولین به فکرتولیدکننده نیستندبااین قیمت ،ووجودبیماریهاوتلفات مرغداردچارضرروزیان شده ومجبوربه تعطیلی مرغداری خود باهزاربدهی است تاخودرانجات دهد .

    پاسخ...
  •  

    مرغدار ایوانی گفت : ۹۳/۰۵/۰۲

    بنده از سال 59 مرغدارم ومتاسفانه باید بگم وضعیتی که الان ما مرغدارها با آن روبرو هستیم واقعا اسف باره و هیچ مسئولی به فکر مرغدار نیست و اکثر قریب به اتفاق مرغدارهای ایوان ورشکسته شدن و مرغداریه تعطیل شدن یا اجاره داده شدن به افرادی که اطلاعی از این صنعت ندارن و باعث بروز و شیوع انواع بیماری ها شدن.واقعا چرا کسی به فکر نیست این صنعت نیست إ چرا؟

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com