تولیدکنندگان به ازای هر کیلوگرم گوشت مرغ 10 هزار ریال ضرر می دهند

تولیدکنندگان به ازای هر کیلوگرم گوشت مرغ 10 هزار ریال ضرر می دهند
رئیس انجمن صنفی پرورش دهندگان مرغ گوشتی کشور گفت: با افزایش نرخ هر قطعه جوجه یک روزه، تولیدکنندگان مرغ گوشتی روی هر کیلوگرم گوشت مرغ حدود 10 هزار ریال متضرر می شوند.
محمد یوسفی افزود: هم اکنون هر کیلوگرم مرغ زنده در مرغداری ها بین چهار هزار و 400 تا چهار هزار و 500 تومان عرضه می شود در حالی که حدود دو ماه پیش قیمت هر کیلوگرم مرغ زنده چهار هزار و 800 تومان بوده است.
وی اظهار داشت: هر کیلوگرم گوشت مرغ در میادین عمده فروشی حدود 6 هزار و 200 تومان و در میادین میوه و تره بار و به صورت خرده فروشی 6 هزار و 800 تومان عرضه می شود.
وی با بیان اینکه نرخ محصولات پروتئینی وابسته به میزان عرضه و تقاضاست، تصریح کرد: در واقع قیمت تمام شده هر کیلوگرم گوشت مرغ با در نظر گرفتن سود، باید هفت هزار و 500 تومان به دست مصرف کننده نهایی برسد تا تولیدکنندگان متضرر نشوند، اما هم اکنون تولیدکنندگان مرغ گوشتی روی هر کیلوگرم 10 هزار ریال ضرر می دهند.
رئیس انجمن صنفی پرورش دهندگان مرغ گوشتی با بیان اینکه در حال حاضر نهاده های صنعت طیور تامین است، گفت: هم اکنون به دلیل فصل برداشت ذرت دامی تولید داخل و وجود ذرت وارداتی، نهاده مورد نیاز بخش طیور به وفور و با قیمت مناسب موجود است و مشکلی در زمینه تامین و توزیع نهاده های این صنعت نداریم.
وی افزود: قیمت نهاده های طیور نسبت به یک ماه گذشته با 10 درصد کاهش مواجه بوده است.
وی یکی از دلایل بالارفتن قیمت واقعی گوشت مرغ را افزایش نرخ جوجه یک روزه دانست و ادامه داد: در حال حاضر قیمت هر قطعه جوجه یک روزه به 1600 تومان رسیده که به طور طبیعی می تواند روی قیمت گوشت مرغ تاثیر داشته باشد.
به گفته یوسفی، در چهار ماه گذشته قیمت هر قطعه جوجه یک روزه حدود یکهزار تومان بوده است.
وی با بیان اینکه سالانه حدود 2 میلیون تن گوشت مرغ در کشور تولید می شود، افزود: برای رونق صنعت طیور از جمله مرغ گوشتی، مرغ تخم گذار و مرغ مادر در هر سال به هفت میلیون تن نهاده طیور نیاز داریم.

 
نظرات شما
  •  

    مرغدار گوشتی از شمالغرب گفت : ۹۲/۱۰/۰۸

    ما پرورش دهندگان مرغ گوشتی حاضریم در ازای دریافت دو کیلوگرم سیب زمینی یک کیلوگرم مرغ زنده تحویل دهیم وای بر ما وای بر ما که با این وضعیت می خواهیم سریعا جوجه ریزی کرده و برای شب عید مرغ زنده داشته باشیم

    پاسخ...
  •  

    گودرزی گفت : ۹۲/۱۰/۰۸

    جناب آقای یوسفی اینقدر مصاحبه نکنید کافی است به اتحادیه سراسر کشور اعلام کنید مرغداران فقط یک روز دست از جوجه ریزی بردارند آن وقت مرغ مادر جرات گران فروشی پیدا نمی کند فقط یک روز امتحان کنید

    پاسخ...
  •  

    مرغ مادر گفت : ۹۲/۱۰/۰۹

    جناب گودرزی اینقدر به پر و پای همدیگر پریدن درست نیست. توجه کنید اکثر مرغ مادر ها مرغدار گوشتی هم هستند. ضمن اینکه دو سال اخیر جوجه به قیمتی بسیار پایین فروخته شده و هزینه های انها را پوشش نداده. البته نوسانات قیمت جوجه و بخصوص دلال بازی در آن درست نیست و بهترین حالت در ثبات بازار است. علت اصلی زیان مرغدار گوشتی پایین بودن قیمت گوشت است و دلیل آن هم این است که مرغدار هیچ توانی در تعیین قیمت ندارد. همین دو هفته اخیر قیمت مرغ زنده حدود 10% کم شده ولی قیمت مرغ پر کنده ثابت بوده است.

    پاسخ...
  •  

    روانسر گفت : ۹۲/۱۰/۱۰

    آقای یوسفی مثل اینکه از مرغداریهای استان کرمانشاه بی خبرین که الان مرغ کیلویی 4000 تومان از مرغدار بدخت خریداری میشه

    پاسخ...
  •  

    مرغدار گفت : ۹۲/۱۰/۱۰

    همكاران محترم مگر اتحاديه مرغداران براي اين ضرر زيان كاري كرده حتي يك قدم بر نداشته ما توليد كننده بايد پشت هم باشيم اگر همه باهم جوجه نريزيم انوقت يكي پيدا مي شود به داد ما برسد تا زمانيكه هر كسي به فكر خودش باشه همين ميشود چرا يك مرغدار با ضرر كيلو ١٠٠٠ريال باز جوجه ميريزد چرا ًًً چون فقط به فكر خودش كه شايد خلاء ايجاد شود و بتواند جبرن ضرر قبلي بكنند تا زماني كه هريكي به فكر خودش باشه اوضاع همين است كه ميبينيد كار كردن ....خوردن ....

    پاسخ...
  •  

    سید مجید نعیمی گفت : ۹۲/۱۰/۱۱

    در حال حاضر بزرگترین دغدغه مرغداران گوشتی فروش مرغ میباشد متاسفانه بدلیل ضعف عملکرد تعاونیهای کشور و نبود ساز و کار قانونی برای فروش مرغ ضربه روحی زیادی به تولیدکنندگان وارد میاید بطوری که بسیاری از تولیدکنندگان مرغ گوشتی به خاطر پیشی گرفتن عرضه از تقاضا با مشکل جدی مواجح گردیده اند اگر فکر اساسی برای این موضوع نشود در آینده نزدیک این صنعت با مشکل بزرگی مواجح خواهد شد.بازار کلاه برداری هم در این صنعت داغ داغ است.و سالانه درصد بالایی از دسترنج عزیزان مرغدار نصیب شیادان حرفه ای میشود.

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com