تولیدات موسسه رازی از مرداد 94 با استاندارد جهانی صادر می شود

تولیدات موسسه رازی از مرداد 94 با استاندارد جهانی صادر می شود
با توجه به پیش بینی های صورت گرفته، صادرات فرآورده های موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی مطابق با استانداردهای جهانی از مرداد سال آینده آغاز می شود.
به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا)به کرج، قائم مقام و معاون تحقیق و تولید فرآورده های بیولوژیک موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی در نشستی خبری به مناسبت دهه فجر که شامگاه دیروز در کرج برگزار شد، از تولید 20 واکسن دامی با میزان تولید 311 میلیون و 16 هزار دز، 14 واکسن طیور با میزان تولید دو میلیارد و 388 میلیون دز و تولید بیش از شش هزار سرم برای مارگزیذگی و عقرب گزیدگی در موسسه خبر داد و گفت: موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی در تاریخ 90 ساله خود خدمات ارزنده ای را جهت سلامت انسانی و دامی عرضه کرده و توانسته است از خروج ارز جلوگیری کند.
همایون مهروانی از اجرای پروژه سه گانه B3, B2, B1 برای احداث و بازسازی ساختمان های جدید برای تولید آنتی سرم ها تا سه برابر تولید حال حاضر برای تامین نیاز داخلی و صادرات خبر داد و گفت: برای رسیدن به استانداردهای GMP و توانایی در صادرات نیاز به بازسازی ساختمان های فرسوده موسسه داریم، چون با وجود استانداردسازی های انجام شده در تولید واکسن ها، کشورهای اروپایی به واکسن هایی که در این ساختمان ها تولید شده باشند، اجازه واردات نمی دهند که با توجه به پیش بینی های ما صادرات مطابق با استانداردهای جهانی از مرداد سال آینده صورت خواهد گرفت.
ارز آوری سرم های مارگزیدگی و عقرب گزیدگی، سه برابر فروش یک بشکه نفت
وی گفت: با توجه به قیمت ویال های سرم های مارگزیدگی و عقرب گزیدگی، صادرات آن ها دو تا سه برابر فروش یک بشکه نفت ارز آوری و سود خالص خواهد داشت.
مهروانی از صادرات واکسن ها و آنتی سرم ها به کشورهای عراق، افغانستان، پاکستان، ترکمنستان و آذربایجان خبر داد و گفت: کشورهای مراکش، زیمباوه و مالزی نیز درخواست انتقال تکنولوژی را از ما داشته اند.
وی با اشاره به این که تعداد موسسات واکسن سازی در دنیا هشت یا نه عدد است که موسسه رازی و موسسه پاستور را نیز شامل می شود، گفت: در کشور ما نیز موسسه رازی با تولید 85 درصد واکسن های انسانی و 100 درصد واکسن های دام، طیور و شیلات در کشور رتبه اول را داراست.
قائم مقام و معاون تحقیق و تولید فرآورده های بیولوژیک موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی، تب برفکی را یک بیماری مسری در نشخوارکنندگان معرفی کرد که در صورت استفاده از واکسن روغنی تب برفکی، علاوه بر کنترل بیماری، موجب افزایش ایمنی، کاهش استرس گله به دلیل کاهش دفعات واکسیناسیون و تولید بیشتر در گله می شود.
وی گفت: با تولید واکسن های دامی تا مرز ریشه کنی بیماری های بروسلوز و تب مالت پیش رفته ایم که امیدواریم با جلوگیری از قاچاق دام های آلوده از مرزهای کشور، از ورود ویروس های جدید جلوگیری کنیم.
مهروانی اعلام کرد: تولید و توزیع روغن واکسن تب برفکی روغنی در اختیار یک سری کشورهای خاص است و ما نیز با دور زدن تحریم، آن را از فرانسه وارد می کنیم، اما با مشکلاتی در پرداخت پول و همچنین دریافت روغن با فواصل طولانی مواجه هستیم.
درخواست از سازمان دامپزشکی برای منع واردات واکسن گامبورو
وی با اعلام این که میزان نیاز کشور به واکسن گامبورو یک میلیارد و 200 میلیون دز در سال است، گفت: ما هم اکنون توانایی تولید یک میلیارد دز واکسن گامبورو را در سال داریم که به دلیل واردات این واکسن تولید خود را کم کرده ایم و به 600 میلیون دز در سال رسانده ایم که اگر سازمان دامپزشکی دست از واردات این واکسن بردارد، توان تامین نیاز کشور را به راحتی خواهیم داشت.
قائم مقام و معاون تحقیق و تولید فرآورده های بیولوژیک موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی از تولید تولید تخم مرغ SPF در کشور خبر داد و گفت: تخم مرغ SPF جهت تولید واکسن طیور به کشور وارد می شد که با دستیابی به تکنولوژی تولید آن دیگر نیازی به واردات آن نداریم.
در عین حال معاون تحقیق و تولید فرآورده های بیولوژیک موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی به یک نکته دیگر نیز در نشست خبری با اصحاب رسانه انگشت گذاشت، آنجا که گفت: برای رسیدن به استانداردهای GMP و توانایی در صادرات، نیاز به بازسازی ساختمان های فرسوده موسسه با 60 سال قدمت را داریم.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com