تولیدات دامی با کمترین عوارض دارویی در دستور کار است

تولیدات دامی با کمترین عوارض دارویی در دستور کار است
دکتر محسن دستور رییس سازمان دامپزشکی کشور  در اولین همایش کشوری تولید مرغ بدون آنتی بیوتیک در رشت گفت: تولیدات دامی با کمترین عوارض دارویی از مورد تاکیدی این سازمان است. 
به گزارش خبرنگار ایرنا ، وی افزود : این سازمان برنامه های مشترکی با وزارت بهداشت برای تولید موادی که در سلامت غذایی جامعه نقش دارند را در دست اجرا دارد که یکی از این برنامه ها تولید محصول مرغ عاری از آنتی بیوتیک است. 
وی گفت: برنامه های مختلفی در کاهش مصرف آنتی بیوتیک در تولیدات دامی کشور در دست اجرا است و اقدامات مختلفی دراین زمینه انجام شده است تا تولیدات دامی در کشور با کمترین عوارض برای مصرف کنندگان تولید شوند. 
وی خاطرنشان کرد : اکنون تولید مرغ سبز ' مرغ عاری از آنتی بیوتیک ' رقم بالایی در تولید مرغ کشور را تشکیل نمی دهد به همین دلیل اقداماتی در دست انجام است تا در تولید مرغ معمولی نیز ضریب اطمینان سلامت آن برای جامعه تضمین شود . 
'حامد رفعتی ' عضو هیات مدیره انجمن صنفی کارفرمایی مرغداران گوشتی استان گیلان نیز در این همایش گفت: این انجمن با حداقل امکانات حداکثر کارآیی را در استان داشته است. 
وی خواستار حمایت جدی مسوولان و اختصاص بسته های حمایتی از این صنعت و ایجاد پشتیبانی از بازارهای هدف واستفاده از توان بخش خصوصی در تصمیم سازی ، تصمیم گیری و اجرا شد. 
'دکتر ارسلان داداشی ' معاون دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان نیز دراین همایش گفت: با توجه به شعار سازمان بهداشت جهانی و بسیج عمومی برای خودحفاظتی از داروها باید از مصرف بی رویه دارویی در تولیداتی که با سلامت غذایی جامعه ارتباط دارند کاسته شود. 
وی افزود: امروزه مقاومت ضد میکروبی یک تهدید جهانی محسوب می شود که این تهدید فقط به واسطه مصرف انسانی بوجود نمی آید بلکه مصرف بی رویه داروها در صنعت دام و طیور نیز بر ابعاد معضل می افزاید. 
وی اظهارداشت: در مقاومت دارویی قارچ ها و میکروب ها به گونه ای عمل می کنند که اثر بخشی داروها از بین می رود. 
وی تصریح کرد: در کشور ما میانگین مصرف دارو بیش از چهار برابر میانگین مصرف جهانی است و 30درصد بروز عوارض مربوط به مصرف بی رویه دارو ها است. 
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی گیلان نیز گفت: استان گیلان تنها استانی است که از دو سال قبل مرغ عاری از آنتی بیوتیک تولید می کند و از استان های موفق کشور در این عرصه است. 
' مجید غلامی ' افزود : همایش تولید مرغ بدون آنتی بیوتیک یا مرغ سبز اولین همایش در سطح کشور محسوب می شود که در این استان برگزارشده است. 
اولین همایش کشوری تولید مرغ بدون آنتی بیوتیک عصر روز سه شنبه با حضور رییس سازمان دامپزشکی کشور ، دکتر ترکاشوند مدیرکل دفتر طیور وزارت جهادکشاورزی ، رییس سازمان جهادکشاورزی و مدیرکل دامپزشکی گیلان ، معاون برنامه ریزی استانداری گیلان و جمعی از مسوولان استانی و تولیدکنندگان و تشکل های بخش خصوصی تولیدکنندگان گوشت مرغ در رشت برگزارشد. 
دراین همایش تخصصی مشکلات تولیدکنندگان مرغ بدون آنتی بیوتیک مورد بررسی قرار گرفت.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com