تولید ۸ میلیون جوجه یک‌روزه در مجتمع مرغ مادر جنوب خراسان

تولید ۸ میلیون جوجه یک‌روزه در مجتمع مرغ مادر جنوب خراسان
مدیرعامل مجتمع مرغ مادر خراسان جنوبی گفت: در شش ماهه نخست امسال ۸ میلیون جوجه یک روزه و ۹ میلیون و ۱۰۰ تخم مرغ در این واحد تولید شده است.
سید حسین خیریه اظهار کرد: مجتمع مرغ مادر جنوب خراسان توان تولید 36 میلیون تخم مرغ نطفه دار و  30 میلیون جوجه یک روزه گوشتی را در سال دارد.
وی افزود: ظرفیت تولید کارخانه جوجه کشی مرغ مادر جنوب خراسان در بیرجند یک میلیون و 400 هزار و ظرفیت تولید کارخانه تهران 2 میلیون و  400 هزار است.
مدیرعامل مجتمع مرغ مادر خراسان جنوبی بیان کرد: در 6 ماهه نخست امسال 8 میلیون جوجه رأس 308 در این مجتمع تولید شده است.
خیریه درباره نژاد جوجه رأس 308، گفت: این نژاد یکی از بهترین نژادهای مرغ گوشتی دنیا از کشور انگلستان است که حدود 85 درصد بازار ایران را در اختیار دارد.
مدیرعامل مجتمع مرغ مادر جنوب خراسان افزود: مرغ های گوشتی رأس از رشد سریع، ضریب تبدیل مطلوب و ماندگاری عالی برخورد دارند.
خیریه تصریح کرد: همچنین این گونه طوری طراحی شده که در فرآوری از درصد حصول بسیارخوب لاشه برخوردار بوده و در عین حال ضایعات کمی داشته باشد.
وی بیان کرد: علاوه بر این، تمامی ژنوتیپ های مرغ های مادر رأس برای تولید حداکثر تعداد جوجه های نیرومند از طریق تولید بالای تخم مرغ توأم با میزان جوجه درآوری و نطفه داری مطلوب به گزینی شده اند.
مدیرعامل مجتمع مرغ مادر جنوب خراسان گفت: این امر با آمیزش خط پدری با سرعت رشد و گوشت آوری بالا با خط مادری پر تولید از نظر تخم مرغ و دارای ضریب تبدیل خوب به دست آمده است که در نهایت جوجه های گوشتی با کیفیت های اختصاصی را تولید می کنند.
خیریه تصریح کرد: کارخانه جوجه کشی این مجتمع توان خواب 45 میلیون و 600 تخم مرغ نطفه دار را در سال دارد.
وی با اشاره به موفقیت های این واحد تولیدی، اظهار کرد: مجتمع مرغ مادر به عنوان مرغداری نمونه کشوری در سال های 64 و 67 شناخته شده و همچنین در سال های 81 تا 84 به عنوان مدیرنمونه تولید و مرغدار نمونه پرورش مرغ مادر معرفی شده است.
مدیرعامل مجتمع مرغ مادر جنوب خراسان انتخاب همه ساله واحد نمونه استانی، انتخاب کارخانه جوجه کشی شرکت در سال 87 به عنوان واحد نمونه استان تهران، کسب گواهی 9001ISO  در صنعت مرغداری و کسب گواهی ارزشمند Haccp که در سطح کشور منحصرا به این مجتمع تعلق دارد، را از دیگر موفقیت های این واحد تولیدی عنوان کرد.
خیریه اظهار کرد: جوجه های تولیدی این مجتمع به اکثر استان های کشور و همچنین به کشور افغانستان صادر می شود.
وی تصریح کرد: ارزش اقتصادی تولیدات جوجه این مجتمع در 6 ماهه نخست امسال معادل 67 میلیارد ریال، مرغ حذفی معادل یک میلیارد و  600 میلیون ریال و تخم مرغ 240 میلیون ریال بوده است.
مدیرعامل مجتمع مرغ مادر جنوب خراسان افزود: همچنین ارزش اقتصادی تولیدات کود مرغ معادل 100 میلیون ریال و تخم مرغ یک میلیارد و 800 میلیون ریال بوده است.
خیریه مهمترین مشکلات فراروی این مجتمع را افزایش بی رویه نرخ مواد اولیه، عدم پرداخت تسهیلات بانکی به موقع و به میزان کافی، عدم ثبات قیمت جوجه در بازار که در برخی موارد تا حدود 200 الی 300 درصد کاهش داشته و عدم ثبات قیمت محصولات تخم مرغ و مرغ عنوان کرد.
وی افزود: در حال حاضر تعداد 290 نیروی انسانی در این مجتمع مشغول به کار هستند.
 
نظرات شما
  •  

    دکتر گفت : ۹۲/۰۷/۲۵

    راس نه رأس

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com