تولید ۲۰۰هزار تُن گوشت قرمز توسط عشایر

تولید ۲۰۰هزار تُن گوشت قرمز توسط عشایر
رییس سازمان امور عشایری ایران گفت: با وجود خشکسالی های پیاپی ، عشایر کشور سالانه 200 هزار تن گوشت قرمز تولید می کنند.
کرمعلی قندالی، در شاهرود افزود : تکمیل زنجیره تولید عشایر یکی از این برنامه هاست تا عشایر از سود دسترنج خود برخوردار شده و از خام فروشی محصولات آن ها جلو گیری شود.
وی اظهارداشت : توسعه امور عشایر در بخش های معیشت، تولید، آموزش و رفاه ، از برنامه های اصلی دولت تدبیر و امید است و برای این منظور برنامه های گسترده ای طراحی شده است.
وی خاطرنشان کرد : از تسهیلات 1.5 میلیارد دلاری قانون توسعه و اشتغتال پایدار روستایی و عشایری هم که با اولویت عشایر تعریف شده ، سهم قابل توجهی به این بخش تخصیص یافته است.
وی ادامه داد : در سند نهایی این قانون چالش هایی بود که آن ها در حال برطرف شدن هستند تا تحولات اساسی در حوزه تولید دام سبک و سنگین ، گیاهان دارویی، صنایع دستی و گردشگری عشایر بوجود آید.
رییس سازمان امور عشایری ایران تصریح کرد : براساس مصوبه هیات دولت ، یک هزار و 500 میلیارد ریال با سود چهار درصد و دوره بازگشت پنج ساله و ضمانت زنجیره ای تخصیص یافته تا بین عشایری که دچار آسیب شدند، توزیع شود.
وی با بیان این که در احکام برنامه ششم توسعه آینده بسیار روشنی برای عشایر ترسیم شده است ، ادامه داد : برای توانمند سازی و افزایش آگاهی مردم به منظور بهره برداری از منابع 2 طرح در دولت مصوب شد.
وی بیان داشت : طرح ویژه آموزش رسمی ،فنی و حرفه ای و ترویجی ابلاغ شده و اکنون در کشور در حال اجراست، انتظار می رود با اجرای این طرح ترویج و توسعه فعالیت ها در سطح کشور فراگیر شود.
قندالی طرح ویژه فرهنگی و مذهبی را دیگر طرح مصوب هیات دولت برشمرد و گفت: برای اجرای این طرح هم دستگاه های مختلف در مناطق عشایری حضور پیدا می کنند و وظایف خود را انجام می دهند.
وی برخورداری عشایر از محل در آمدهای مالیات بر ارزش افزوده را یکی دیگر دستاوردها ذکر و اضافه کرد : براین اساس پیش بینی می شود سالانه 2 هزار تا 2 هزار و 500 میلیارریال به عنوان سهم عشایر برای توسعه مناطق عشایری اختصاص یابد که امسال بخشی از آن پرداخت شده است.
وی از استانداران و فرمانداران خواست سهم عشایر از مالیات بر ارزش افزوده را برای جمعیت عشایر که نماد اقتصاد مقاومتی هستند را زودتر از سایر دستگاه ها پرداخت کنند تا عقب ماندگی های گذشته جبران شود.
قندالی گفت : در برنامه ششم توسعه دولت مکلف شده است سالانه به ارتقای سطح شاخص های انسانی به میزان پنج درصد اقدام کند، به طوری که در پایان برنامه باید 25 درصد این شاخص ها افزایش یابد.
وی افزود : برای آبرسانی به مناطق عشایری هم اعتباراتی مصوب شده که برآورد می شود سال آینده یک هزار تا یک هزار و 200 میلیارد ریال برای ساماندهی منابع آبی پرداخت شود.
جمعیت عشایر کشور یک میلیون و 200 هزار نفر است ، عشایر 25 درصد گوشت قرمز کشور را تولید می کنند.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com