تولید ۱۷۵ هزار تن گوشت قرمز در کشتارگاه‌های دام خراسان رضوی

تولید ۱۷۵ هزار تن گوشت قرمز در کشتارگاه‌های دام خراسان رضوی
اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی از تولید ۱۷۵ گوشت قرمز در استان در ۴ ماهه ابتدای امسال خبر داد.
جواد اعلمی اظهار کرد:دامپزشکی استان براساس رسالت سازمانی خود مبنی بر پیشگیری از بیماری‌های مشترک بین انسان و حیوان و نیز نظارت بر سلامت فرآورده‌های خام دامی مورد استفاده در سبد غذایی خانوار، نظارتی همه جانبه از مزرعه تولیدات دامی تا سفره خانوار بر کلیه مراکز تولید، نگهداری و عرضه فرآورده‌های خام دامی داشته است.
اعلمی افزود: از جمله این اماکن، کشتارگاه‌های دام است که طی 4 ماهه اول امسال، کار‌شناسان دامپزشکی مستقر در این واحدهای تولیدی از ورود 25 هزار کیلوگرم گوشت حاصل از این دام‌ها که غیرقابل مصرف بوده جلوگیری کرده است.
وی خاطرنشان کرد: کار‌شناسان ما نسبت به معدوم کردن این مقدار، اقدام لازم را انجام داده‌اند و در همین مدت نیز 17 مرکز متخلف پلمب و 626 نفر نیز به مراجع قضایی معرفی شدند.
معاون سلامت دامپزشکی خراسان رضوی دام کشتار شده در کشتارگاه‌های استان را در مدت یادشده، 591 هزار راس دانست و افزود: علیرغم وجود تنها 3 کشتارگاه صنعتی در خراسان رضوی، گوشت حاصل از دیگر کشتارگاه‌های استان تحت نظارت کامل بهداشتی کار‌شناسان دامپزشکی این اداره کل قرار دارد.
اعلمی گفت: هیچ گونه نگرانی از بابت مصرف فرآورده‌های خام دامی حاصل از اینگونه کشتارگاه‌ها وجود ندارد و امید می‌رود تا در آینده با سرمایه گذاری بخش خصوصی، شاهد افزایش تعداد کشتارگاه‌های صنعتی دام و کاهش واحدهای سنتی دراین حوزه در استان باشیم.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com